Moeilijk hoofd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Moeilijk hoofd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 09:56

Hallo Bokkers,

Het Z komt nu toch aardig in zicht... Ik zit nu toch stiekem te denken aan een hoedje :) Maar laat ik net een moeilijk hoofd hebben.
Mijn capmaat is; 59 cm
Als ik mijn hoofd zelf op meet kom ik op 57,5 cm uit

Dus wij laatst naar de winkel en gewoon passen. Ik had een 59 cm op. Ik had hem denk ik 10 sec. op en ik zei doe maar af doet veelste pijn. En ja hoor een dikke rode streep op mijn kop. Ik dacht potverdikkie hoe kan dat nou. Mijn cap past wel....
Ik zeg tegen de medewerker van de winkel zet nog eens op, *nog steeds veelste strak* maar ik kon mijn beide handen wel aan de zijkant er in stoppen. Toen werd mij gezegt als je nou veel groter hoedje pakt dan heb je de kans dat ie van je kop af vliegt in je proef. Nou dat willen we ook niet hebben.

Nu kan ik wel een heel hoedje op maat laten maken... maar dat kan ik niet betalen.
Herkent iemand het of heeft iemand tips?

Ik zelf vind de hoedjes van christy's erg mooi, weet iemand of deze rond of ovaal uitvallen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Anneke

LiVetime

Re: Moeilijk hoofd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:14

Als je nu een groter hoedje koopt en die van binnen opvult waar hij te ruim zit?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:19

Dat zou inderdaad een eind oplossing kunnen zijn :) Máár het liefst zoek ik eerst een *zo ver mogelijk* passend hoedje :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:30

Ja dat snap ik :)
Heb verder geen verstand van hoedjes en merken daarvan, dus wat dat betreft kan k je helaas niet verder helpen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:27

Ik denk dat jij een soort van ovaal hoofd hebt, van bovenaf gezien. Vwb lengte is t hoedje dan te klein, vwb breedte te ruim. Zal dan idd maatwerk worden of een iets grotere maat en dan de zijkanten op vullen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:53

Zijkanten opvullen met een kurk-strip (tja hoe leg je dat uit :o ) is een optie. Ik heb een dusdanig klein hoofd dat ik maatje 53 nog met een randje kurk erin moet dragen anders zit ie te los. Ik kreeg die kurk-strippen van de winkel mee. Op maat laten maken is mooier in jouw geval geloof dat JulienSV hier van bokt hoedjes op maat maakt, is iets van 200,- weet niet wat je ervoor over hebt natuurlijk....

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:27

die vallen ovaal! ik heb een rond hoofd :P en bij mij zit die ook altijd veel te strak.. als ik gereden heb en ik doe hem af heb ik gewoon koppijn..

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:30

opmaat laten maken kan toch ook?... lijkt me voor jou een ideale oplossing.. weet je zeker dat het goed zit

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:31

Even een domper op je feestvreugde: Wacht tot je Z bent...
Mijn paard werd kreupel (M2 +7) bleek OC te zijn, keuze gemaakt om nooit meer te starten ivm het behoudt van mn paard. Stang en trens lag klaar, hoedje gelukkig nog niet!

Aan de andere kant zou ik zelf liever een grotere uitgave doen en een passend hoedje kopen, waarvan ik wist dat ik mooi en lekker zit en weet dat ie niet af waait.

Succes!!

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:50

Nog een toevoeging die ik nav een PB wil doen....
Ik gun het iemand van harte om wel verder te komen in de dressuur en ook te genieten van het aanschaffen van die enorm dure spullen. B
Bij mij was het gewoon jammer dat het zo liep en was achteraf blij dat ik nog geen hoedje had.

Maar nogmaals, geniet van het succes dat je samen met je paard haalt, weet ook dat ik er wel naar toe leefde dat ook allemaal aan te willen schaffen.
En dan liever een goede en wat duurdere dan net wel/niet passen en moeten vullen op de plaatsen waar die niet past...

Succes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:11

deze hoord bij ruiter niet bij harnachament, ik tem even zodat hij verplaatst kan worden naar het juiste subtopic

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:16

HAR-->RUI

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 18:35

Bedankt voor jullie reactie's :)
Ik heb L'hiver opgebeld (makne hoedjes op maat) hun begin prijs is €700 euro. Dat vind ik te duur... Misschien in de toekomst. Ik ga gewoon maar eens verschillende ruiterwinkels langs, en passen :D

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:40

Annekeee schreef:
Bedankt voor jullie reactie's :)
Ik heb L'hiver opgebeld (makne hoedjes op maat) hun begin prijs is €700 euro. Dat vind ik te duur... Misschien in de toekomst. Ik ga gewoon maar eens verschillende ruiterwinkels langs, en passen :D

Ga je naar de Equitana? Daar kun je maatwerk hoedjes kopen voor ong. 250,- (dat kosten ze 2 jaar geleden)
Gooi maar eens in de zoekmachine (van bokt) de naam Jochen Flemmingh, dan kom je meer te weten.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:06

Couture Hippique maakt ook hoedjes op maat, geloof dat hun rond de 250 zitten maar dat weet ik niet zeker, moet je even kijken op de site.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:26

Hyposjuhhh schreef:
Couture Hippique maakt ook hoedjes op maat, geloof dat hun rond de 250 zitten maar dat weet ik niet zeker, moet je even kijken op de site.

Wilt u uw hele wedstrijd tenue helemaal in stijl?

Dan hebben wij nu ook gekleurde maat dressuur hoeden voor u!

We hebben de kwaliteiten:

Vilt €225,-

Fluweel €265,-

Zijde melusine €295,-

Even gekopieerd en geplakt..