Het groeten bij het springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hlcca

Het groeten bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:23

Hoi! :D
hoe zit het met het groeten bij het springen?
wat ik meende was:
Je komt binnen (in galop)
stopt voor de jury
je zegt:
-hoe je heet
-welke pony je rijd
-welke klasse en catogorie
-voor welke vereniging je uitkomt
-startnummer

daarna groeten en de bel gaat.

Klopt dit?
of moet er nog wat achter aan of klopt het helemaal niet?
Graag hoor ik wat tips :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:27

bij ons word je naam, paard's naam en vereniging omgeroepen, en alleen als het niet klopt moet je er wat van zeggen, anders is binnenkomen en halthouden+groeten (zelfde groet als met dressuur) in de buurt van het juryhok voldoende :)
voor stijlpunten is binnenkomen in arbeidsgalop het beste, dan rustig halthouden, even wachten, en dan groeten, wachten op de bel en dan rustig gaan aanrijden :)

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 21:28

Tammy_ schreef:
bij ons word je naam, paard's naam en vereniging omgeroepen, en alleen als het niet klopt moet je er wat van zeggen, anders is binnenkomen en halthouden+groeten (zelfde groet als met dressuur) in de buurt van het juryhok voldoende :)
voor stijlpunten is binnenkomen in arbeidsgalop het beste, dan rustig halthouden, even wachten, en dan groeten, wachten op de bel en dan rustig gaan aanrijden :)

dankjewel! :D

LisaaBloem

Re: Het groeten bij het springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:30

bij ons is het zo:

Je komt binnen in draf , springt aan in galop en rijd zo eenmaal de rijbaan ond, stopt voor de jury, groet, wacht op de bel en begint in galop.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:29

Zo ver ik weet kom je binnen in draf of galop. Je stopt voor de jury en groet en rijd verder. Als de bel gaat mag je beginnen. Je naam etc. wordt juist omgeroepen, dat hoef je zelf niet te vertellen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:33

hier had ik het laatst nog over met iemand die ook springjury is geweest, en hierover hebben we nog een soort van theorieles over gehad op de club.

je komt netjes binnen in draf, niet de hele baan rond maar gewoon kort binnen komen (niet te kort, want dan kom je niet mooi voor de jury). dan ga je halthouden en groeten, zeg je je naam/naam paard/vereniging, wacht je op de bel, draaf je aan / gallopeer je aan en begin je je parcours. :)
zo heb ik het geleerd!

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:03

Wat ik altijd dee , :
Binnenkomen in stap draf of galop
Halthouden
Naam/naam van pony/vereneging/ startnummer zeggen
Smilee naar de jury doet ook altijd wel goed :D
Hier heb ik altijd eeen 10 op gehad ;)

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:59

Dniekje schreef:
hier had ik het laatst nog over met iemand die ook springjury is geweest, en hierover hebben we nog een soort van theorieles over gehad op de club.

je komt netjes binnen in draf, niet de hele baan rond maar gewoon kort binnen komen (niet te kort, want dan kom je niet mooi voor de jury). dan ga je halthouden en groeten, zeg je je naam/naam paard/vereniging, wacht je op de bel, draaf je aan / gallopeer je aan en begin je je parcours. :)
zo heb ik het geleerd!

Zo heb ik ooit een 10 voor me halthouden en groeten gehad. Maar volgens mij verschilt het ookwel per jury hoor !

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:53

wat Dniekje hierboven zegt zo ken ik het ook.. diegene die het hier in de regio zo doen krijgen ook hoge punten..

chayenna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:24

ik ga altijd: binnenkomen in galop, bij de jury halthouden en groeten, naam zeggen van je zelf van je paard en van je club.

ik rijd in de klasse m met springen en doe ook wel eens alleen groeten zonder iets te zeggen, heb er nog nooit commentaar opgekregen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:31

Ik had laatst een springwedstrijd op de manege, dus niet officieel. Daar kom je binnen in draf, je houdt halt, zoekt even contact met de jury (zit boven in kantine in kamertje), je groet (zelfde als met dressuur), big smile, je wacht op de bel en je begint aan je parcours :D
Moet je aan het einde van je parcours, bij officiële wedstrijden ook afgroeten?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:54

Tammy_ schreef:

Idem hier. Heb nog nooit zelf het hele riedeltje moeten vertellen aan een jury.

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:19

Oke dankje(jullie) wel voor de tips :D

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:21

Ashen schreef:
Zo ver ik weet kom je binnen in draf of galop. Je stopt voor de jury en groet en rijd verder. Als de bel gaat mag je beginnen. Je naam etc. wordt juist omgeroepen, dat hoef je zelf niet te vertellen.

Dat klopt ook niet helemaal... want bij ons in de regio (Friesland)
Krijg je hogere punten op stijl als je binnenkomt halthoud en je naam,naam van de pony , klasse + Cat. , vereniging en startnummer
Dan roepen hun het daarna nog een keer om.
dit scheelt altijd punten als je het doet ;)
wel zo netjes ;)