Zenuwachtig voor 1ste keer L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Zenuwachtig voor 1ste keer L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:05

Hallo bokkers!

ik durf het bijna niet zo te vertellen maar ik ben ontzettend zenuwachtig voor mijn wedstrijden want ik heb 10 winspunten en ik wou eigenlijk over een maand of 2 naar de L1 alleen ik ben super zenuwachtig, ;$
ik heb namelijk nog nooit hoger als de klasse B gereden dus.

heeft iemand tips die een beetje kunnen helpen ?
en hoe ik me goed kan voorbereiden op mijn wedstrijd ?
Laatst bijgewerkt door Deliana27 op 09-01-11 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Re: Zenuwachtig voor 1ste keer L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:10

Als je zo zenuwachtig bent, zal ik lekker tot de 30 punten de B uitrijden, zelfvertouwen opdoen en bij huis aan de slag met een instructeur richting het proefgericht rijden in de L.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:12

Ik ben ook zenuwachtig! heb komende zondag mijn eerste L1 proef, ben heel benieuwd hoe het gaat, zeker na deze lange winterstop!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:13

nou kijk het wijken gaat wel lekker alleen ze versnelt soms wat & de galop gaat heel mooi ruim (vind mijn instructrice) alleen het is gewoon dat ik zenuwachtig ben. en als ik op mijn pony zit dan is het wel weer over alleen dan ga ik zitten denken dat ik helemaal niet goed ben enzo. ;$

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:15

Ik heb maar 1 tip: Gewoon doen!
Wat kan er nou helemaal mis gaan? Als alles goed voor elkaar is, en jij en je pony met de les ook een L proefje kunnen rijden, komt het vast wel goed.
Eens moet toch de eerste keer zijn! ;)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:18

ja daar heb je gellijk in! ;):D
ik ga vrijdag nog wel weer even mee bezig. :D

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:20

Komt allemaal goed ;)
Ik was ook altijd stik zenuwachtig :') , en aan het einde dacht ik oowwwwwwww was dit het nou :o
Ga pas starten als jij denk dat je er klaar voor bent en dan komt het allemaal goed.
Niet gelijk er vanuit gaan dat je winst rijdt, zowel dan is het mooi meegenomen.
Je kijkt naar je commentaar en daar gewoon mee aan de slag gaan...
Succes!!!

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:22

Komt wel goed :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:50

L1 is niet veel meer dan de B, alleen heb je nu een beetje wijken en een middengalopje er bij.
Als de B voor jouw gevoel lekker ging, zou ik zeker niet zenuwachtig zijn en gaan met die banaan :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:14

Om te beginnen moet je je niet zo druk maken. Het L1 scheelt bijna niks van het B. Alleen 5 meter wijken zit er extra in. Als jij nu netjes je punten rijdt in het B hoef je je echt geen zorgen te maken.
Het ergste wat je kan gebeuren is dat je niet veel punten krijgt. En dat is geen ramp.
Veel succes met je L1 debuut. En onthou maar dat je nog veel verder kunt komen dan het L1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:32

Zoals iedereen hiervoor al zegt, L1 en B schelen niet zo veel van elkaar, dus als je punten in het B gewoon goed zijn, moet het in het L1 ook wel lukken!

EL4a1990 schreef:
Ik ben ook zenuwachtig! heb komende zondag mijn eerste L1 proef, ben heel benieuwd hoe het gaat, zeker na deze lange winterstop!

Tot zondag concurrent :P Is onze eerste wedstrijd, dus jullie hebben sowieso al meer ervaring

utahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:19

Gewoon doen! 8-)

Probeer gewoon te genieten van het rijden i.p.v. je te concentreren op factoren waar je geen invloed op hebt.

Veel plezier!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:23

hier nog 1
alleen die van mij is ondeling
ik weet wel dat we het kunnen omdat we op de manege de f12 uit hebben gereden, maar het is nog niet allemaal perfect. maar probeer me echt op de punten te concentreren die we goed kunnen,en daar dan wat beter op te scoren en dan de puntjes die minder gaan dan maar wat minder, maar het blijft spannend :D maar ga zeker genieten!

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 18:35

Ik ben blij dat jullie mij allemaal willen helpen! ;)
En ik ben helemaal zo zenuwachtig niet meer. En jullie hebben wel gelijk dat het niet veel verschil is. :D

Bedankt allemaal!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:01

gewoon nog even blijven rijden in de B om er gewoon nog goed aan te wennen. Maar op een gegeven moment zou ik het gewoon doen. zo dacht ik ook! het komt echt wel goed! en zoveel verschil is er eigenlijk helemaal niet! Succes met je wedstrijden! :D

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:50

ik was eerst ook ontzettend zenuwachtig ,
maar ik kan je geruststellen ,
het verschilt echt bijna niets van de B.
Als je het ziet , 90% van de paarden kan niet eens wijken,
terwijl dat in de L toch wel in de proef zit ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:21

Het ligt er denk ik een beetje aan op welke manier je zenuwachtig bent. Als je zenuwachtig bent omdat je eigenlijk stiekem in je achterhoofd weet dat het allemaal nog niet helemaal vlekkeloos gaat en dus bang bent lage punten te scoren, dan moet je thuis nog een beetje doortrainen. Als je gewoon zenuwachtig bent omdat je een proefje moet rijden dan was je waarschijnlijk in de B ook zenuwachtig.

Verder moet ik ook zeggen dat een bevestiging van je kunnen (dus een wedstrijd rijden) ook kan bijdrage aan minder nerveus zijn bij de volgende wedstrijd omdat simpelweg je zelfvertrouwen krijgt.

Als ik morgen een wedstrijd zou hebben dan zou ik heeeel zenuwachtig zijn omdat ik weet dat mn galopswissel nog niet 100% is en dan ben ik echt alleen zenuwachtig omdat die wissel nog niet lukt en dat kan mn hele proef verpesten omdat ik dan te gespannen ga rijden.

Verder ben ik het ermee eens dat de B en L1 niet veel van elkaar verschillen qua oefeningen.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:17

bach bloesem druppeltjes/spray/snoepjes meenemen! helpt goed!! want ook die zenuwen van jou breng je over op je paardje.heeel veel suc6 ermee!

KimvWijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:40

Gewoon lekker rijden!!
Dan komt het vast wel goed!!

kelly_hasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:26

Ik wil binnenkort ook voor het eerst L1 starten, wel in overleg met mijn instructrice, omdat ik wil dat mijn pony er klaar voor is ;)
Als je echt zenuwachtig bent kunt je ook valeriaan nemen, keivies, maar het helpt wel
Succes in de L1

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 08:28

dankje!

kipjesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:54

Als je goed geoefend hebt, les hebt en er klaar voor bent heb je niks om zenuwachtig voor te zijn. succes!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:23

Oefen thuis lekker met de L proefen en als dat lekker soepel gaat en je hebt het gevoel yes ik wil dit !! dan ga je gewoon proberen om in de L te starten. Lekker relaxt doe maar gewoon als of je nog in de B rijd. En stel dat je 160 punt rijd wat dan nog? dan weet je toch dat je wat beter moet oefenen? neem je gewoon lekker les en alles. komt heus wel goed hoor ;) succes alfast :D

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:18

Gewoon doen! Wat kan er mis gaan? Geen WP, So what! Die komt vanzelf :j
Als je instructise zegt dat jullie het kunnen.......

Zet die stap, ga er voor en geniet!!!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:17

anders moet je kijken of je ergens een oefenwedstrijd kunt rijden of dat je met onderlinge gewoon L1 start.
probeer vooral te genieten en niet om de punten te willen rijden. de L1 gaat vanzelf makkelijker, hoevaker je het doet hoe makkelijker het gaat.