Aangezien de sneeuw maar niet wegging en ik dus niet kon rijden hebben we haar op 15 december naar een andere stal gebracht met een binnenbak erbij, zodat ik weer kon rijden. Tijdens het rijden had ze duidelijk pijn als ik contact maakte met haard mond. Ze begon steeds meer af te vallen en kreeg duidelijk niet genoeg eten binnen, dus wij hadden een andere tandarts gebelt en daar konden we op 28 december terecht. Deze heeft de ruimte tussen haar kiezen groter gemaakt. Ze is hierdoor echt stukken beter gaan eten, maaaaaaar met rijden is het nogsteeds een drama. Zodra ik contact maak met haar mond gaan haar oren plat in haar nek, haar pas word korter, ze drukt haar rug weg, oftewel ze heeft duidelijk pijn. Zodra ik de teugels laat vieren is alles weer goed, heb ik weer een supervrolijk paard onder mijn kont en heeft ze er duidelijk plezier in.
Voordat we haar kochten heb ik 2 keer op haar gereden. Ze was toen wel erg onrustig met haar hoofd, maar mij werd verteld dat ze pas net onder het zadel was, dus ik kon dit wel begrijpen. Ik heb haar dan ook redelijk los gelaten van voren op die 2 momenten dat ik haar daar reed. Klinisch was ze goedgekeurd.
Ik ben echt megagek op dit paard, maar op deze manier werkt het niet. Het doet me echt pijn om te zien dat ze er zo'n last van heeft en toch nog zo hard haar best doet. We weten nu niet goed wat we gaan doen, we kunnen haar nog een keer naar de tandarts brengen, maar dat betekend niet dat het probleem dan opgelost is. Ondertussen zijn wij al bijna 200 euro aan de tandarts kwijt, plus 200 euro per maand voor de stal en zitten we met een paard waar ik in principe nu niks mee kan. We henben verschillende opties overwogen. Optie 1 is nogmaals naar de tandarts, maar die zien het zelf ook wat somber in en zegen dat ze eigenlijk niet meer kunnen doen dan ze tot nu toe gedan hebben. Optie 2 is om haar als fokmerrie te verkopem, wat ze eerst ook was voordat ze bij de particulier kwam waarvan wij haar gekocht hebbem. Punt is dan wel dat we waarschijnlijk erg verlies hebben, want voor het bedrag dat wij haar gekocht hebben raken we haar als fokmerrie niet kwijt. Optie 3 is om de koop ongedaan te maken op grond van een verborgen gebrek. Nu lijkt me dat dit toch echt wel een verborgen gebrek is. Dit probleem kan niet zomaar zijn ontstaan in de nog geen 2 maanden die ze nu bij ons is. Maar wat heb je hiervoor nodig? Een verkkaring van de dierenarts? En daarnaast is het nog zo dat diegene van wie wij haar gekocht hebben haar van de fokker had gekocht ( waar ze dus fokmerrie was) en haar maar 2 weken ofzo op stal heeft gehad. Misschien gaat zij wel beweren dat ze er niet vanaf wist, maakt dat nog verschil?
Het is een heel verhaal geworden. Wat ik nog wel even duidelijk wil hebben is dat wij nog niet weten wat we gaan doen. Ik wil echter zoveel mogelijk informatie verkrijgen, vandaar dit topic