Alane schreef:Als ik een paard in pension heb staan, gaat de betaling per bank, en dat is mijn bewijs dat ik in ieder geval stalgeld betaal, naam van het paard er bij of levensnummer en je hebt bewijs dat je in het onderhoud voorziet.
Ik heb mijn paarden thuis staan, verhuur geen boxen... zonder aankoopbewijs of anderszins kan in principe niemand bewijzen de eigenaar te zijn van mijn paarden. (in principe is dan vals koopcontract)
Da's niet wat ik bedoel. Ff duidelijker. Het paard is van mij, staat bij mij thuis en daarnaast heb ik ook nog een paar pensionpaarden. Stel dat het paard geen stamboekpapieren heeft en iemand beweert dat mijn paard van haar is. ofwel mijn eigen paard is volgens haar een pensionpaard en in haar eigendom. Hoe toon ik dan aan dat ik de rechtsgeldig eigenaar ben?
Voor het overige ben ik het met je eens en wordt het hoogtijd voor een deugdelijke eigendomsregistratie. Die aantekeningen van bijv. achterstallige stalling vind ik te ver gaan, maar beslaglegging zou op grond daarvan wel mogelijk moeten zijn. Zelfde beginsel als met onroerend goed.