[PG] Bruine tuiger merrie Roodnootaad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

[PG] Bruine tuiger merrie Roodnootaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 01:12

Gezien ze me toch aan m'n hart ging en me afvraag of mensen haar kennen. Ze is een mooie bruine tuiger merrie genaamd Roodnootaad ik weet alleen dat d'r moeder Aadroodnoot heet en ze een kind heeft gehad wat ook weer Aadroodnoot werd genoemd.
Ik heb haar beleerd onder het zadel en daar was toch nog niet heel makkelijk mee. Ik kon er goed mee overweg en gaf er weinig om als ze af en toe flink bokte. Ze kon nogal eens dwars zijn maar had echt een goed hartje.
Heel opvallende littekens op haar voorknieën en linkerkant van haar tong had een lelijke ex-scheur erin.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KY3SK6DL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHJUUWBD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LR4CWH3B.jpg
Afbeelding

Hoop dat iemand het mooie meisje herkent.
Ze luisterde overigens naar de bijnaam die ik haar had gegeven 'Flappie'

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:20

Ken het paard niet, maar hier staat haar hele stamboom: Roodnoot-Aad

Woogy

Re: [PG] Bruine tuiger merrie Roodnootaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 22:54

ze kwam trouwens bij een handelaar vandaan die haar kort op de pensionstal zette waar ik stond om in te rijden. Dit was omgeving Leidschendam

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:29

Woogy weet je niet welke handelaar het was, want ze was wat ik hoorde terug gegaan naar de handelaar.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:34

Roodnoot is een naam uit utrecht Door Harmoen. Er is veel te vinden via Google.

[FB] Roodnoot afstammelingen dit was er een topic over.

Hij fokte zowel tuig als rijpaarden die allemaal Roodnoot in de naam kregen. De boerderij staat er nog maar ze wonen er niet meer. Goede mensen trouwens.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:30

klopt ze ging terug naar die man en heb het flauwste idee niet wie hij was.
Ik weet waar ze gefokt is en ken de mensen van een serie dravers die ze gefokt hebben. Geschiedenis van haar zoek ik niet zozeer, wil vooral weten of ze nog leeft en waar ze nu dus zou uithangen. Heb namelijk nooit echt 'tot ziens' kunnen zeggen tegen d'r en wil het voor mezelf afsluiten.

Michellew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:22

I know this is a very old thread, but I was googling a horse that my father and I a considering to buy, and found the thread.

The horse in this thread, is the same as the one we might be buying. I don't know if the person who startet this thread is still watching it, but if she is, I can say that the horse is now living in Denmark. The people selling her, don't know much about her past, except that she has been used for driving.

Well, I don't know if it has any interest for anyone now, but at least I found it interesting to see these old pictures of her :)

And I'll leave a pic and a video, if Woogy should come by and see the thread again :)

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:34

Super gaaf om iets van haar te horen!!

tiane1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:47

Hallo Woggi ..

Ik heb gezocht op google roodnoot-gegeten en vond toen het hier over.

Ik kan u vertellen dat ik haar nieuwe eigenaar en heeft haar een paar maanden .. Ik kocht haar, helaas, een eigenaar hier in Denemarken, die niet behandeld had haar zeer goed, maar ze heeft het echt goed met mij nu .. U kunt me een e-mail naar Tianeskov@hotmail.com zodat we meer praten over haar als je wilt :-) en bij voorkeur in het Engels, dus ik kan het begrijpen ... Je moet geen antwoord geven mij hier omdat ik zojuist een gebruiker, dus ik kon schrijven aan u en u mijn e-mail als u meer wilt weten over haar te horen :-)

Hug Tian Forest, uit Denemarken.