Leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:34

Hoi.

Ik heb totaal geen verstand van leren rijlaarzen, en zit nu met n probleemje haha. Binnenkort wil ik ze gaan kopen, weet alwelke enzo. Maaar, nu ging ik net mn kuit en been ometen, hoogtemaat (van me voet to me knieholte): is 42 cm, en mijn kuitmaat (dikste deel van mn been) is 36, ben ik nu zo uit proporties, of maak ik een fout?
Waant, de maten van de laars die het dichts in de buurt komen zijn 44/42, en die ga ik niet passen denk ik?

Royallady

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:33

Kun je je voeten niet laten opmeten? Dat doe ik altijd bij een ruitersportzaak als ik rijlaarzen nodig heb. Van te voren even de prijs via internet opzoeken, kun je daar evt. nog wat onderhandelen. Denk er wel om dat laarzen gaan / moeten inzakken na verloop van tijd, dus niet te laag nemen. Ook hebben je kuiten 's morgens vaak een andere diameter dan 's avonds..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 00:51

De laarzen die ik wil hebben ze niet bij de ruitersportzaak, komt het niet raar over om het dan daar te laten opmeten en vervolgens bij een andere winkel te gaan kopen ?haha

edit: er stond winter wat uiteraard winkel moest xzijn :o

wandaa

Re: Leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 00:15

Nee joh, je hoeft toch niet te zeggen dat je ze ergens anders gaat halen?
ik heb ook eerst voeten laten opmeten en er daarna nog een tijdje over na gedacht en zij gaan echt niet onthouden of jij wel of niet terug komt om daar laarzen te kopen hihi.
Ik zou dus gewoon naar een winkel gaan en opmeten! Beter dan dat je straks laarzen heb die net niet goed zitten hoor :S