Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien kun je eens informeren bij je rechtsbijstandverzekering? (als je die hebt?) noortje schreef:Nu hoor ik van alle kanten dat ik gek ben dat ik de rekeningen zelf wil betalen en dat ik de stalhouder aansprakelijk moet stellen.
Hij heeft mijn paard niet bij het halster de stal uit geleid maar de deur open gegooid en eruit laten rennen waardoor ze uitgegleden is.

noortje schreef:het was in de eerste instantie niet mijn bedoeling om hem aansprakelijk te stellen, maar door alle reacties om mij heen ben ik gaan twijfelen.
aan de ene kant is het een stom ongelukje
maar aan de andere kant weet hij dat de paarden nu meer energie hebben en graag de stal uit willen.

DeHP schreef:als ie je paard wel aan een touwtje naar buiten had gedaan en het paard hem omver had getrokken met verwondingen tot gevolg zou hij jouw dan ook aansprakelijk mogen stellen? Het is ten slotte jouw paard wat hem omver trekt.
Of zou je dan ook als excuus hebben dat ie weet dat de paarden nu meer energie hebben en graag de stal uit willen en hij dus als voorzorg ze maar zelf de stal uit had moeten laten lopen zonder touwtje?
Overleg het gewoon even met de stalhouder of hij er voor verzekerd is en wat zijn eigen risico is. Aan de hand daarvan kun je altijd nog (samen) beslissen om hem aansprakelijk te stellen of niet.