Wat moet er in een leasecontract (huurkoop) staan?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AliG

Wat moet er in een leasecontract (huurkoop) staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:53

Ik heb een paard en de vriendin van mijn zoon wil haar graag kopen, maar heeft nu niet het geld daarvoor. Nu verzorgt ze haar, maar we willen een contact opmaken, zodat de verantwoordelijkheid ook meer bij haar komt te liggen.

We willen een annuiteitenhuurkoopprijs vaststellen, en verder moet ze natuurlijk de verzorging zelf bekostigen. Voor stalhuur hebben we ongeveer de kostprijs aangehouden, en verder betaal ik nu nog de verzekering. Ook dat zal ze er naar mijn idee bij moeten gaan betalen.

Hebben jullie verder nog tips over dingen waar we aan moeten denken, die we zeker niet mogen vergeten??

Vast bedankt.
Ali.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:02

Bedenk eens wat er allemaal mis kan gaan: paard ziek, ongeval met letsel voor paard en/of ruiter. Wat als er niet betaald wordt. Wat als het paard slecht verzorgd wordt, enz... Dat moet je dus allemaal kortsluiten in een contract.

Revanches

Re: Wat moet er in een leasecontract (huurkoop) staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:04

VSW-->TAO

daffie1986

Re: Wat moet er in een leasecontract (huurkoop) staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:31

ik neem aan dat het alleen om de aanschafkosten gaat die ze nu nog niet kan betalen? Gezien dat het gaat om de vriendin van je zoon zou ik er niet aan beginnen. Wat als het uitraakt tussen jou zoon en haar, wie zegt dat het dan nog zo gezellig blijft? Laat haar het paard gewoon nog lekker verzorgen en als ze het kan betalen verkoop je het paard gewoon in 1 keer aan haar.

AliG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:53

daffie1986 schreef:
ik neem aan dat het alleen om de aanschafkosten gaat die ze nu nog niet kan betalen? Gezien dat het gaat om de vriendin van je zoon zou ik er niet aan beginnen. Wat als het uitraakt tussen jou zoon en haar, wie zegt dat het dan nog zo gezellig blijft? Laat haar het paard gewoon nog lekker verzorgen en als ze het kan betalen verkoop je het paard gewoon in 1 keer aan haar.

Daar hebben we in ieder geval ook over nagedacht. Dan vervalt het vriendenprijsje en vervalt het paard terug aan ons, of wordt het paard of volledig aangeschaft en moet ze een andere stalling gaan zoeken. Dat willen we in ieder geval opnemen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:13

AliG schreef:
daffie1986 schreef:

Daar hebben we in ieder geval ook over nagedacht. Dan vervalt het vriendenprijsje en vervalt het paard terug aan ons, of wordt het paard of volledig aangeschaft en moet ze een andere stalling gaan zoeken. Dat willen we in ieder geval opnemen.

Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik een hond een worst voorhouden. Zolang ze verkering heeft betaald ze een vriendenprijs en mag ze bij jullie blijven staan en als het uitgaat mag ze ineens de volle mep betalen en een andere stal zoeken die ze misschien niet eens kan betalen.

Maar nogmaals de vraag kan ze het paard verder wel gewoon betalen en heeft ze nu een tegenvaller gehad, of moet ze eerst sparen omdat ze de aankoopprijs niet in één keer kan betalen?

Hier heb je in ieder geval een voorbeeld van een lease contract, als je even op google zoekt naar lease paard kom je er nog meer tegen.

http://www.manegedegroeneheuvel.nl/html ... 0%20WS.pdf