Vorige herfst ging ik op zoek naar een nieuw wedstrijdjasje, we gingen op vakantie naar engeland waar ik een paardenshop uitzocht, daar vonden we een mooi engels tweedjasje van het merk Shires, van dit merk had ik nog nooit gehoord. Ik kreeg veel complimenten voor mijn jasje op wedstrijd en hij bleek zelfs waterdicht te zijn
Hier een foto van mijn jasje

Nu denken jullie: Ja fijn, wat moeten wij met een jasje wat jij in engeland gekocht hebt? Daar kwam ik dus deze week achter, toen ik de site www.equimatch.nl tegenkwam. Hierop staan verschillende jasjes uit het Shires assortiment. De Malvern, de Huntingdon, de slipjas, de Cotswold en het Showjasje onderaan de bladzijde. Shires jasjes zijn prachtig van model, hebben een mooie dubbele split achter, de kwaliteit is goed en de tweed jasjes (Malvern) zijn waterdicht. Met de andere jasjes heb ik geen ervaring, maar de wollen (huntingdon) zal ongetwijfeld ook grotendeels waterdicht zijn.
Welk model ik heb weet ik niet, qua materiaal en kraagje lijkt mijn jasje het meest op de Malvern, maar qua printje is het de Huntingdon. Mijn jasje zal een ouder model zijn denk ik tenslotte heb ik het ook al vorig jaar gekocht.
Afgelopen zomer kreeg ik nog een jasje erbij, omdat mijn Shires heel warm is (in de winter wel heel fijn
), dit jasje hebben wij besteld uit engeland. Bij www.frogpool.com. Een heel fijn jasje, het kwam netjes aan en zit goed. Of het waterdicht is heb ik nog niet kunnen testen gelukkig. Dit is het jasje http://www.frogpool.com/riding-wear/by- ... acket.html , deze foto is wat overbelicht, vandaar hier mijn eigen foto:
De laatste foto inmiddels met bijpassend klassiek champagne. Op Frogpool heb je meerdere prachtige jasjes maar je hebt natuurlijk de verzendkosten en het risico van engeland, toch wilde ik hem er even bijzetten 
Shires is echt een supermerk! Ook deze vliegenmuts heb ik van dit merk http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... sker-bont/ een erg fijn ding, goede pasvorm en je paard kan er fijn doorheenkijken.
Ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen informeren over een paar mooie jasjes en zou het ook leuk vinden hier een soort verzameltopic van te maken, wie start er nog meer in een engelse set? Wat voor jasje hebben jullie? En waar hebben jullie deze gekocht?