Aparte rijjasjes? Shires!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Aparte rijjasjes? Shires!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:23

Omdat regelmatig topics verschijnen van mensen die op zoek zijn naar een apart, mooi en opvallend wedstrijdjasje plaats ik dit topic.
Vorige herfst ging ik op zoek naar een nieuw wedstrijdjasje, we gingen op vakantie naar engeland waar ik een paardenshop uitzocht, daar vonden we een mooi engels tweedjasje van het merk Shires, van dit merk had ik nog nooit gehoord. Ik kreeg veel complimenten voor mijn jasje op wedstrijd en hij bleek zelfs waterdicht te zijn :D
Hier een foto van mijn jasje
Afbeelding
Nu denken jullie: Ja fijn, wat moeten wij met een jasje wat jij in engeland gekocht hebt? Daar kwam ik dus deze week achter, toen ik de site www.equimatch.nl tegenkwam. Hierop staan verschillende jasjes uit het Shires assortiment. De Malvern, de Huntingdon, de slipjas, de Cotswold en het Showjasje onderaan de bladzijde. Shires jasjes zijn prachtig van model, hebben een mooie dubbele split achter, de kwaliteit is goed en de tweed jasjes (Malvern) zijn waterdicht. Met de andere jasjes heb ik geen ervaring, maar de wollen (huntingdon) zal ongetwijfeld ook grotendeels waterdicht zijn.
Welk model ik heb weet ik niet, qua materiaal en kraagje lijkt mijn jasje het meest op de Malvern, maar qua printje is het de Huntingdon. Mijn jasje zal een ouder model zijn denk ik tenslotte heb ik het ook al vorig jaar gekocht.

Afgelopen zomer kreeg ik nog een jasje erbij, omdat mijn Shires heel warm is (in de winter wel heel fijn :P), dit jasje hebben wij besteld uit engeland. Bij www.frogpool.com. Een heel fijn jasje, het kwam netjes aan en zit goed. Of het waterdicht is heb ik nog niet kunnen testen gelukkig. Dit is het jasje http://www.frogpool.com/riding-wear/by- ... acket.html , deze foto is wat overbelicht, vandaar hier mijn eigen foto: Afbeelding De laatste foto inmiddels met bijpassend klassiek champagne. Op Frogpool heb je meerdere prachtige jasjes maar je hebt natuurlijk de verzendkosten en het risico van engeland, toch wilde ik hem er even bijzetten :)

Shires is echt een supermerk! Ook deze vliegenmuts heb ik van dit merk http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... sker-bont/ een erg fijn ding, goede pasvorm en je paard kan er fijn doorheenkijken.

Ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen informeren over een paar mooie jasjes en zou het ook leuk vinden hier een soort verzameltopic van te maken, wie start er nog meer in een engelse set? Wat voor jasje hebben jullie? En waar hebben jullie deze gekocht?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:36

Ik heb net op equimatch gekeken en vind er wel hele leuke tussen zitten! Ga er zeker over nadenken, voor als ik wedstrijden ga starten.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 23:03

Xjosee schreef:
Ik heb net op equimatch gekeken en vind er wel hele leuke tussen zitten! Ga er zeker over nadenken, voor als ik wedstrijden ga starten.

Het fijne is ook dat ze niet meteen een Animo prijs hebben, en als je kijkt naar Viefdepief zijn bijzondere jasjes ook te verkopen mocht je weer stoppen met wedstrijden.

Tjuppie

Re: Aparte rijjasjes? Shires!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:39

Ik heb ook net de Malvern (ziet er net zo uit als die van jou) gekocht via marktplaats (wel nieuw), bij iemand die een webshop ergens heeft.
Heb maar 40 euro incl verzenden betaald, echt een topdeal! En het is echt een leuk jasje.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:12

Tjuppie schreef:
Ik heb ook net de Malvern (ziet er net zo uit als die van jou) gekocht via marktplaats (wel nieuw), bij iemand die een webshop ergens heeft.
Heb maar 40 euro incl verzenden betaald, echt een topdeal! En het is echt een leuk jasje.

Je weet zeker niet meer welke webshop dat was?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:25

Oeh ik ben helemaal weg van de waldhausen :+:
Als ik ooit weer ga starten wil ik een grijs jasje met zwarte accentje. <3

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:49

Xjosee schreef:
Tjuppie schreef:

Kan ik even opzoeken!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:39

Tjuppie schreef:
Xjosee schreef:

Kan ik even opzoeken!

Als je wilt doen, heel erg graag!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:46

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:32

Haha jammer dat ik nog geen wedstrijden kan rijden. Ik vind het jasje op de eerste foto heel leuk! :)

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:01

er zitten hele leuke en mooie bij, vooral op frogpool.com! Ik vind ze echt geweldig