Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Het dier zal na aankoop klinisch en/of röntgenologisch onderzocht worden door de koper. De koper draagt de kosten voor deze klinische keuring. Indien er verborgen gebreken ontdekt worden, die de verkoper heeft verzwegen.
Jet schreef:Citaat:Het dier zal na aankoop klinisch en/of röntgenologisch onderzocht worden door de koper. De koper draagt de kosten voor deze klinische keuring. Indien er verborgen gebreken ontdekt worden, die de verkoper heeft verzwegen.
Dit zou ik denk ik anders formuleren.
Het dier zal na aankoop klinisch en/of röntgenologisch onderzocht worden door een door de koper aangewezen dierenarts. De koper draagt de kosten voor deze klinischt en/of röntgenologische keuring. Indien er gebreken ontdekt worden die voor de aankoop aanwezig waren, heeft de koper het recht deze koopovereenkomst zonder nadere ingebrekestelling of zonder rechtelijke tussenkomst te ontbinden (etc.).
En eigenlijk mogen entingen de laatste jaren niet meer in een entingsboekje worden vastgelegd, die moeten in het paspoort staan, met sticker en handtekening van de dierenarts. Dus dat zou ikzelf er ook niet zo inzetten.

it_is_me schreef:Een zelfgemaakt contract is toch nooit officieel geldig of het moet door een notaris opgesteld zijn...?
kianzzz1990 schreef:Omdat het paard heel ver weg staat. En als het klikt willen we haar graag meteen meenemen.