[EG] ong. 7 jarige merrie, welsh, voskleurig, 1.25m

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_stip

[EG] ong. 7 jarige merrie, welsh, voskleurig, 1.25m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 22:05

Ik ben op zoek naar de oude eigenaar van Evita. Evita is, zoals de titel al zegt een voskleurige Welsh merrie, van ongeveer 1.25m. Ze is nu een jaar of 7, kan ook iets ouder zijn.

Ik erg nieuwsgierig naar het verleden van dit beestje. Het is een super lieve pony, maar kijkt vaak opeens heel boos (oren in de nek) waarbij ze vaak ook haar hoofd omhoog gooit alsof ze bang is. (Sorry voor de onduidelijke beschrijving maar kan het niet beter verwoorden). Ook naar andere paarden is ze snel bang/onderdanig, waarna ze snel weggaloppeerd met hoofd omlaag en oren in de nek. Met rijden is ze héél traag (ze kan ook vlugger zijn, maar daar moet je hard voor werken, vooral op stemhulpen reageert ze beter) ze is 'dood' voor de zweep, daar reageert ze tijdens het rijden niet op. Wanneer het ruitergewicht verplaatst, je 'braaf' zegt, of been geeft gaat ze stil staan.

Op stal is ze erg angstig, met een rustige benadering en zacht praten neem je dit enigsinds weg, het moment wordt dan minder, maar in zijn algemeenheid wordt het angstige gedrag niet minder.

Hierdoor zijn we bang dat er in het verleden misschien met een harde hand is opgetreden tegen Evita, of, onze vraag, dat ze dat van nature al heeft.

In Juli 2010 is Evita hier op stal gekomen, ze zag er redelijk onverzorgd uit, erg dun en slecht in de vacht. (Dat is nu gelukkg bijgetrokken, nog wel wat schimmel in de manen) Ze kwam van een handelaar waarvan ik de plaats helaas niet weet.

Weinig informatie dus, alleen maar hoe ze nu is. Ik kan uit me hoofd niet vertellen of ze aftekeningen heeft, ik zal proberen morgen een foto te plaatsen.

Bedankt alvast!

bartjeminoes

Re: EG: ong. 7 jarige merrie, welsh, voskleurig, 1.25m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:43

foto's?

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:51

Heb je idd een foto? Misschien bedoel jij de zelfde pony die een vriendin zoekt.