Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kay27 schreef:Een 2-paards mag je met geen enkele gewone luxe wagen trekken. Moet je ook niet willen!
kay27 schreef:@ Lielle: Een 2-paards zit al snel aan MTM 1800 kg (zo niet meer) en er zijn maar weinig luxe wagens die onder dat gewicht blijven, dan mag je daar dus niet mee rijden met alleen B. Ook al laad je maar 1 paard.
Lielle schreef:ik ben bang dat je hier allerlei antwoorden krijgt die op de nederlandse wetgeving betrekking hebben, dus ik zou eea zelf ook goed uitzoeken. In Nederland geldt de regel die in de link hieronder staat uitgelegd, geremd heeft iig niets met B of BE te maken, dat gaat alleen over het lege gewicht van je auto en het maximaal toegestane gewicht van je aanhanger.
http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE
WB anderhalf- of twee paards, in mijn ervaring maakt het qua stabiliteit weinig uit. Voordeel van een anderhalfpaards is oa dat je droog kunt opzadelen, en het is wat lichter. Jouw zit met 1200/1300 kg trekvermogen al erg laag, ik zou dan zeker niet voor een 2paards gaan.