Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bettine schreef:(
Een jury moet altijd zo objectief mogelijk blijven, en gewoon jureren wat hij of zij ziet. Je moet de laatste combinaties niet jureren in vergelijking met de voogaande combinaties, maar je moet jureren en punten geven voor wat deze oefening waard was, vergeleken bij het ideaalbeeld.
CGJ12 schreef:Als nummer 1 starten heeft enorm grote voordelen:
1. Je weet EXACT hoe laat je moet rijden, en dus hoe laat je moet opzadelen.
2. Het inrijterrien is meestal bijna nog leeg
3. Je kunt het gehele terrein en de ring (stiekem of legaal) verkennen
4. Er start nooit een zeer goede VOOR je.
Dit is voor mij duidelijk belangrijker dan het argument dat de jury de eerste meestal "gemiddeld" punt en de winstpunten aan het eind meestal iets makkelijker geeft (wellicht even een keer een statistisch onderzoekje naar doen. Da's niet zo moeilijk).
CGJ12 schreef:Kijk da's nou praktisch!
en nog een punt:
6. Lekker snel weer thuis
Pasha schreef:Hallo Jury's,
Ik zat echt met deze vraag...
Want wat ik denk is het volgende...
Ik vind dat als je met de Dressuur als eerste moet starten je altijd in de minderheid bent zeg maar.
Omdat de jury dan nog geen algemene indruk heeft van wat er in die categorie heeft gereden en daarom niet echt hoge punten durft te geven.
Want als je als laaste moet dan kan de jury zeggen van.. jah dit was toch wel de beste van alles wat ik heb gezien, maar als eerste jah.. mschien rij je dan wel heel goed en geeft de jury je zeg maar gwoon 1 w.p maar als ze het vergelijken met de rest wat dan toch na jou kwam het dan eigenlijk toch wel 2 w.p waard was.
Hebben jullie dit ook...
bekijken jullie de eerste starter anders als de laatste??
Ikk hoop dat jullie mij hier eerlijk antwoord op kunnen geven!!
Groejtes Laura
paardje"]
[quote="CGJ12 schreef:Kijk da's nou praktisch!
en nog een punt:
6. Lekker snel weer thuis