hoe weet ik wanneer mijn cap kappoot is van binnen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juliejorg

hoe weet ik wanneer mijn cap kappoot is van binnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:09

ik wil graag een oude cap van mij verkopen !

maar ik weet niet of hij bijvoorbeeld gebroken is of zo

heeft iemand verstand hoe ik dat kan weten ?

gr

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:11

Je kan ze bij een ruitershop laten testen. Ook kan je zelf alvast kijken door met je handen de cap in elkaar te drukken. Mocht dat lukken dan is hij stuk. Met je handen kun je het alleen nog niet zien als er alleen kleine scheurtjes inzitten, dus daarvoor zou je naar een ruitershop moeten.

juliejorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:14

Xjosee schreef:
Je kan ze bij een ruitershop laten testen. Ook kan je zelf alvast kijken door met je handen de cap in elkaar te drukken. Mocht dat lukken dan is hij stuk. Met je handen kun je het alleen nog niet zien als er alleen kleine scheurtjes inzitten, dus daarvoor zou je naar een ruitershop moeten.

bedankt !
voor je reactie !

gr

fuego3

Re: hoe weet ik wanneer mijn cap kappoot is van binnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:21

mij is in een ruitersport zaak verteld , als je met je cap een beste smakker gemaakt hebt , je beter achter een nieuwe aan kunt gaan

verkopers praatje ? k weet niet ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:22

Als je ooit een keer met je cap gevallen bent zou ik hem niet meer tweede hands verkopen.

Standaard regel is ook: 1 keer gevallen - nieuwe cap ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:24

norski schreef:
Als je ooit een keer met je cap gevallen bent zou ik hem niet meer tweede hands verkopen.

Standaard regel is ook: 1 keer gevallen - nieuwe cap ;)

toch wel dus , geen verkopers praat :P

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:34

Wil niet veel zeggen, maar als je valt en je raakt met de cap tijdens de val niets zoals bv grond, muur, hek, paard, ect dan hoef je echt geen nieuwe cap te kopen!
Val je nu met je cap wel op iets van het bovenstaande dan lijkt het me niet meer dan verstandig om een nieuwe te gaan halen.
Weet je niet zeker of je iets geraakt heb kun je idd je cap in de ruitersportzaak laten nakijken of idd sowieso bij twijfel een nieuwe aanschaven!

AmytjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:27

ik wilde mijn cap na laten kijken maar dat koste 60,- toen heb ik maar gelijk een nieuwe gekocht..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:35

@Amytj, ik wou net zeggen, volgensmij is dat wel belachelijk duur, bij een cap van 600 euro is dat wel te doen, maar bj een proplusje kun je beter aan een nieuwe.

Zeker weten zonder je cap door een ruitershop te laten testen dat hij nog goed is kun je niet, je kunt wel bij de verkoop van je cap vertellen hoe vaak je er mee gevallen bent, de keuze is dan aan de koper zelf om te beslissen of deze de cap dan nog wil.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:43

Wanneer je een keer hard op je hoofd gevallen bent zou ik de cap niet meer verkopen als ik jou was. Je kan het laten testen maar dat kost waarschijnlijk meer dan dat je nog voor je cap krijgt.

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:36

Wat hierboven al wordt gezegt, hier sluit ik me bij aan.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:40

Ik neem aan dat je geen nieuwe hoeft als je de cap een paar keer op de grond hebt laten vallen? (bij mij het geval :o)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:43

IloveBALOU schreef:
Ik neem aan dat je geen nieuwe hoeft als je de cap een paar keer op de grond hebt laten vallen? (bij mij het geval :o)

Hangt ervanaf of je het op beton oid hebt laten vallen.

Bij mij zeiden ze in de ruitershop dat ze het zelf ook niet konden zien. Ik heb toch een aantal vallen met mijn oude cap gemaakt (waaronder een keer gelanceerd tegen de bakrand met mijn hoofd eerst), en was toch niet helemaal tevreden over mijn oude cap. Ik heb nu een nieuwe, en ga de oude niet verkopen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:13

Het is kapot en niet kappoot.

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:18

als je er nog nooit mee gevallen bent, of je hebt hem zelf nog niet laten vallen, dan is hij waarschijnlijk niet kapot. Zo wel, dan zou ik hem niet verkopen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:50

IloveBALOU schreef:

Ik heb net een nieuwe cap aangeschaft (HH Sirocco) bij de Epplejeck, en mij werd nadrukkelijk gezegd dat ik hem niet moest laten vallen vanwege de grote kans op kapotgaan. Dus de kans is wel aanwezig dat hij kapot is. Maar dat zou je voor de zekerheid natuurlijk altijd even kunnen laten nakijken bij een ruitershop. :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:24

Ik heb mijn cap al ruim 2,5 jaar, misschien nog wel langer. Wel vaak gevallen, maar niet met m'n hoofd op de grond of ergens tegenaan. ;)

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:26

ik ben ook wel eens gevallen met mijn cap, ook keihard op de grond.
maar ga echt niet bij de eerste de beste keer dat ik val een nieuwe cap kopen
je mag toch wel verwachten van een cap dat ze wel tegen een stootje kunnen, daar zijn ze ook voor gemaakt dus. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:21

Maar er onstaan wel (haar)scheurtjes van binnen als je je cap laat vallen of met je hoofd valt. Als je valt met je brommer/motor moet je ook een nieuwe helm kopen. Ze zullen je immers niet meer optimaal beschermen. Is niet leuk om een nieuwe te moeten kopen, maar het is wel nodig en veel veiliger.