Ik heb in juli 2010 een Welsh K merrie gekregen van mijn moeder, een fokmerrie (Dempsy Donna).
Het is een hele leuke en lieve pony, tikkeltje prettig gestoord, maar daar houden we van. Ze kwam van een stoeterij die gestopt is met de ponyfokkerij en volgens mij was ze ook de laatste pony die ze nog hadden. Wat ik heb begrepen kregen ze daar genoeg aandacht maar wel verdeeld natuurlijk. Bij ons kwam ik echter 1/2 keer bij haar op een dag en ging ik lekker knuffelen, poetsen, wandelen of rijden. Ze stond maar met één ander paard dus ze kregen allebei heel wat aandacht. We waren dus al snel ook goede vriendjes.
Maar nu hangt ze dus helemaal aan mij. Ze komt gelukkig altijd gelijk naar me toe en staat me vaak al hinnikend op te wachten bij het hek (inmiddels staan ze met z'n drieën). Maar het probleem is dat ze het niet zo op andere mensen heeft. Ze is niet bang en ook niet zenuwachtig oid, maar ze interesseren haar helemaal niets. In het begin liep ze ook weg als mijn moeder haar wou aanhalen of iets dergelijke en ze konden haar dan alleen aaien als ze eten hadden. Nu kan mijn moeder haar wel aaien, maar andere vind ze nog steeds niet goed. Ook als ik met een ander paard bezig ben wordt ze jaloers en zelfs beledigd en vind ze het niet goed. Als ze met zijn tweeën staat stuurt ze de andere merrie dan ook weg, nu staat er nog een ruin bij en heeft ze het lef niet, maar toch..
Maar stel dat er nu wat gebeurd en mijn moeder of ik zijn er niet, dan moet ze toch gepakt kunnen worden. Maar ze zal dus wel weg gaan rennen, want ze houdt er niet van als een ander aan haar zit. Hoe kun je dit bezitterige gedrag veranderen? En waar komt het vandaan?