Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aeolusnr1 schreef:les nemen grondwerk, leiden van je paard, als die dingen goed gaan kan je beginnen met rijden.
aeolusnr1 schreef:Een paard blijft echt niet kopschuw, als je er op een juiste manier mee gaat trainen, als al die andere dingen goed gaan , das heel leuk te horen, laat dan al die dingen die goed gaan even rusten en richt je training specifiek en alleen op het feit "kopschuw zijn" en zorg ervoor dat je daar dus eerst een duidelijke verbetering kan bij krijgen.
Een paard opleiden, is niet enkel doen wat al goed lukt hé.
Lieveranders schreef:aeolusnr1 schreef:Een paard blijft echt niet kopschuw, als je er op een juiste manier mee gaat trainen, als al die andere dingen goed gaan , das heel leuk te horen, laat dan al die dingen die goed gaan even rusten en richt je training specifiek en alleen op het feit "kopschuw zijn" en zorg ervoor dat je daar dus eerst een duidelijke verbetering kan bij krijgen.
Een paard opleiden, is niet enkel doen wat al goed lukt hé.
Dat snap ik, maar ik bedoel er mee te zeggen dat de oorzaak daar niet altijd weg hoeft te komen. Je kunt ook het probleem apart aanpakken, zonder dat er persé grondwerk e.d. bij komt kijken.
Gerda20 schreef:Wat ik je als tip mee kan geven is, veel oevenen heel veel geduld hebben, en als die goed reageerd belonen met Bijv. een snoepje. En niet te veel achter elkaar vragen, Ik heb een paar jaar geleden ook een pony gekocht die was heel erg (mensen schuw) deze pony was nog niet beleerd en is twee keer naar een manege geweest en de vorige eigenaar kreeg de pony twee keer terug zonder resultaat.
Ik heb hem gekocht en veel tijd en energie in gestoken en nu doe ik er alles mee het is zo'n knuffel beer. En hartstikke braaf.
Wel onthouden is waarscheinlijk is er iets gebeurd waarom je je pony niet gewoon kan aaien dus vooral niet straffen als het niet direct lukt.