Manege Poelenburgh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurenphw

Manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 15:47

Hoi,

Heeft er iemand misschien ervaring met manege Poelenburgh in Schoorl, Noord-Holland?
Ik zou er nl graag een strandrit willen maken.
Ik houd alleen niet van grote groepen (soms zie je 20 mensen op het strand rijden, met 1 begeleider..), dus ik vroeg me af hoe groot de groepen daar zijn?
En hoe zijn de paarden en pony's daar?
Welke zijn lekker snel, maar wel controleerbaar en braaf?

Alvast bedankt!

Groetjes.

Blanda

Re: Manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:12

Ik heb een leuke buitenrit gemaakt met manege Poelenburgh. Is wel al heel lang geleden. Leuke paarden!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:19

Uh .. heb geen buitenrit daar gemaakt.. maar we zijn er wel eens langsgeweest omdat we verdwaald waren, toen hebben we info gekregen.

Voor de wat onervaren (manege)ruiters is het maximum 12-13 geloof ik.. :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:20

Ik ken het ook en de paarden zijn niet de allermakkelijkste maar vele zijn ook voor de sport maar je hebt er vast wel paar brave tussen zitten maar ze hebben wel allemaal pit en zijn geen 'dode'paardjes ;)

Ik kan je Zaartje aanbevelen die is lekker snel maar nog wel controleerbaar ;)

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:29

Ik heb er nu drie keer gereden met vriendinnen en het beviel mij heel goed. Mooie manege en leuke, goedverzorgde paarden en pony's. Als je op tijd aanwezig bent kan je ook een beetje aangeven wat voor paard je prettig vindt. Heb op vier maneges een strandrit gemaakt en vind Poelenburgh echt de beste tot nu toe. Hoe groot de groepen er zijn weet ik alleen even niet zeker, maar volgens mij zijn we daar niet met z'n twintigen op pad geweest...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:34

Ik heb er 1x een strandrit gemaakt maar zou het niet weer doen. Je rijdt echt een hele poos door de duinen, dan even op het strand (galop/rengalop) en je bent zo weer terug in de duinen...
De paarden vond ik prima, wat dat betreft had geen van ons 3en te klagen ;)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:37

De paarden zijn daar goed verzorgd, maar zoals Nibbit al zegt, je maakt eerst een hele lange tocht door de duinen, dan ben je even 10 minuutjes op het strand en ga je weer terug een lange tocht door de duinen. het is wel mooi, maar ikzelf had me er toch net wat anders van voorgesteld.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:41

Precies emjam, wij hadden eerst het idee dat we een duinrit geboekt hadden ipv en strandrit.

Ik heb ook eens in Zeeland een strandrit gemaakt, dat was 20min stappen, dan was je op het strand. Daar in alle gangen gereden en ook wat in het water gestapt. Dat vond ik veel specialer :j

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:43

wij gingen ook wel in het water stappen, maar we stapten heen om alles even te controleren en dan kon je wel in het water ook als je pony wou, en dan terug crossen en dan weer van het strand af..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:55

Ohja? Nee wij gingen naar beneden, meid riep "is iedereen er?" en toen paar drafpassen en meteen in galop, en terug ook :=

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:52

ik heb niet alle berichten gelezen, maar het is een prima manege. hun max is 10 personen incl de begeleider.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:40

enniee schreef:
Uh .. heb geen buitenrit daar gemaakt.. maar we zijn er wel eens langsgeweest omdat we verdwaald waren, toen hebben we info gekregen.

Voor de wat onervaren (manege)ruiters is het maximum 12-13 geloof ik.. :)

onervaren?
je moet minimaal 2 jaar rijervaring hebben hoor :j
anders mag je echt niet mee :n
je bent meestal met zn 8-10en
je bent 20 minuten op het strand
vaak ga je heen in draf en galop
terug in rengalop
heb er goede ervaringen :j

ezzelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:33

ik heb er nooit een strand rit gemaakt maar de paarden zijn wel leuk :)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:36

Ik ben daar 3 jaar geleden op kamp geweest met eigen pony. Vond de strandrit tegenvallen. Het was bij ons een béétje een ongeregeld zooitje omdat het paard waar de begeleidster opzat onervaren was. Begeleidster was meer bezig om op het paard te blijven zitten, dan dat ze ons zei wat te doen.
We zijn denk ik 10 minuten op het strand geweest, heen en weer in rengalop en dan weer terug door de duinen.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:53

Je bent inderdaad maar heel eventjes op het strand zoals al werd gezegt.
Ik reed verder met een paar onervaren ruiters en dat was wel een groot minpunt!

Ook zat ik op een paard dat achteraan moest lopen omdat het andere paarden trapte en op het strand schoot mijn paard er vandoor langs de andere paarden dus ik nam zoveel mogelijk afstand van de rest van de groep.
De begeleider had iedereen al gewaarschuwd dat ze niet bij mijn paard in de buurt moesten komen.
Maar 1 van die onervaren ruiters vond het blijkbaar leuk om te kijken hoe dichtbij ze kon komen zonder getrapt te worden. :(
Dus dat was wel minder.

Elisekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:55

Hele leuke rit kan je maken verschillende pony's en paarden.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:02

Ik ben daar op ponykamp geweest, en daar hebben we ook een strandrit gemaakt
Eigenlijk vond ik het een beetje tegenvallen, omdat het echt maar heel erg kort was, maar het was wel een hele leuke ervaring
We waren met een groep van ongeveer 10 mensen en een instructeur, maar ik weet niet of dat bij elke strandrit hetzelfde is

Edit; Ik zat op Everest, hij was niet de snelste maar ook niet de sloomste, en ik kon hem heel makkelijk rijden, het was echt een braaf paardje
ik kijk of ik er nog wat fotootjes van heb ;)

Afbeelding

Afbeelding

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:37

ik ga dinsdag een strandrit maken..
ik wil graag een groot en snel paard.. maar hij moet wel goed te remmen zijn.. niet dat hij alleen maar stopt als hem bij een ander in de kont rijdt... dus een groot snel en braaf paard.. iemand een advies?

ilovedaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:02

Ik ben een week lang op jeugkamp geweest op Duinmanege Poelenburgh, het is echt een super leuke stal!
Met veel leuke paarden, ik vind Skippy en Ullister vooral heel leuk, maar Fjord is erg leuk om een strandrit mee te doen, het is een niet al te grote pony maar houd met zijn kleine beentjes de aller grootste paarden bij!