hallo ik weet niet of het goed staat sorry als het niet zo is Ik heb een probleem met mijn nieuwe verzorgpony Astra. Ze is een super lieve merrie,als je haar eenmaal uit het weiland hebt gehaald. als je haar wilt pakken dan doet ze haar oren in haar nek en gaat ze keihard wegrennen en als je haar te pakken hebt is ze wel lief Maar mestal duurt het wel een half uur voordat je haar uit het weiland hebt gehaald
_Babettee_
Geplaatst: 02-01-11 13:09
Vraag aan de eigenaars van de pony hoe zij haar uit de wei halen. succes
Neem een snoepje mee. Een snoepje waar hij best wel lang op kan kauwen, zoals een wortel(niet te groot). In die tussentijd kan je hem even vastzetten.
Misschien is wat vaker beweging geven ook wel goed. Hij moet namelijk wel zijn energie goed kwijt kunnen.
Lootte
Geplaatst: 03-01-11 14:33
Dat had ik ook , ik neem nu altijd een snoepje mee , en dan komt hij meestal van zelf maar de eerste dagen moest ik een half uur achter hem rennen eer dat ik hem te pakken kreeg
xMoniique
Geplaatst: 03-01-11 17:41
Iets meenemen wat rammelt, meestal zijn ze dan nieuwschierig en komen erop af. Of midden in het weiland je omdraaien met je rug naar ze toe, ogen naar de grond. Dan komen ze opegeve moment naar je toe.
Onze paarden hadden ook af en toe van die buien dat ze niet wilden komen. Als ze kwamen, kregen ze een beloning, ook al duurde het even. Als ze echt niet wilden, ging ik er naar toe en joeg ze weg, liet ze een poosje rennen en liep dan zelf weg. Of ze kwamen achter me aan en kon ik ze bij de ingang toch pakken of ik liep echt weg en probeerde het 5 minuten later weer. Ze moesten dus kiezen: of komen en een beloning of zich inspannen. Het was dan ook maar zelden dat ze niet kwamen.
3uitenbeen
Geplaatst: 04-01-11 13:28
Ga eens naar haar toe zonder dat je haar gelijk meeneemt om te rijden, maar gewoon eens om een snoepje te geven en dan weer weggaan, of om alleen een keer te poetsen. Kost wat tijd misschien, maar uiteindelijk heb je er plezier van om haar niet alleen voor het rijden uit het land te halen.
suze2
Geplaatst: 04-01-11 16:54
een schepje bix mee nemen
ponylover2
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-11 12:33
Deze merrie is nu weg dus ik heb het probleem niet meer
Brainless
Geplaatst: 07-01-11 12:36
Dat is jammer. Dus je hebt haar maar een paar dagen kunnen/mogen verzorgen?
ponylover2
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-11 13:02
ik heb er wel meer dan een een paar dagen mogen verzorgen. Ze had eerst een pees blesuren en toen mocht ze niet naar buiten. Sinds een paar dagen mag ze dus wel weer naar buiten. Ze zeggen nu dat ze een nieuwe verzorgpony hebben voor mij. Maar ik ga daar stoppen want nu zegge ze dat ze de pony alleen maar beter hoefte te laten worden. heel onduidelijk allemaal.