Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en later nog gebruikbare voor een eventuele baby
Gentlegiant schreef:Vooral als je alleen bent kijk je onverwachts toch steeds op de camera en kan tot gevaarlijke situaties lijden
Maar ik ga er vanuit met z'n reis dat je niet alleen bent?
Als het een béétje misgaat kun je meestal toch niet direct ingrijpen. Gaat het goed mis dan merk je dat zonder camera ook wel.
Royallady schreef:Dan moet je even een camera zoeken met IR leds, dan kun je 'in het donker zien'.
Ben hier met een testopstelling bezig van een set camera's die automatisch aan en uit schakelen en een display in de auto; 1 camera op/in de achterbumper van de auto, 1 camera in de trailer, 1 camera achter op de trailer op het dakje (camera op de auto is bedraad en camera's op de trailer 'draadloos'). Moet zeggen dat het zeer goed werkt. Alleen de camera achterop de trailer wil nog wel eens beslaan/bevriezen, dus daar moet nog een warmte element oid. ingebouwd worden.
Als ik de auto achteruit rij dan zie ik mijn trekhaak op het display, super makkelijk voor als je de trailer wilt aankoppelen, koppel je de stekker van de trailer in de contactdoos en rij je vooruit zie je je paard in de trailer, rij je achteruit met de trailer zie je wat achter de trailer zich bevindt; erg makkelijk! Wil nog een paar sensoren aansluiten op het videobeeld, zodat bijvoorbeeld de temperatuur en luchtvochtigheid in de trailer af te lezen is op het schermpje.. maar dat is voorlopig nog toekomst.
. Heb in de trailer ook een keuzeschakelaar gemaakt, daarmee kan ik kiezen op welk 'signaal' ik de camera achterop de trailer wil activeren, ik kan kiezen om deze aan te schakelen samen met de achteruitrijlampen of de mistlamp. Het werkt allemaal zoals ik verwacht had.