Hoe verliep de jaarwisseling voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion1990

Hoe verliep de jaarwisseling voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:10

Iedereen de beste wensen en alle goeds voor 2011 gewenst!!!

Hoe is het met onze harige, viervoetige vrienden gegaan afgelopen nacht? Alles een beetje rustig gebleven?

Wij hadden bij ons op stal met een aantal paardenmutsen een kleine oud en nieuw party. Hapjes, drankjes, spelletjes. We konden de paarden dus een beetje in de gaten houden. Het knallen werd in de loop van de avond steeds heftiger en ik had het idee dat ze er een beetje aan begonnen te wennen. De meesten stonden te eten. Een paar waren een beetje onrustig, maar dat waren paarden die voor het eerst oud en nieuw op deze stal meemaakten. Toen het om 00:00 uur los ging met het vuurwerk, was in alle stallen het licht en de radio aan. Wat wel apart was, was dat de paarden die normaal erg schrikkerig zijn, heel erg relaxed in de stal stonden te eten of te slapen en de stoere, altijd zo coole paarden juist wat onrustiger waren. Al met al geen rare dingen gebeurd en 50 paarden zijn weer gezond het nieuwe jaar ingegaan. Op naar een top 2011.

Arabesk

Re: Hoe verliep de jaarwisseling voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:12

ze stonden bij mij in het winterweiland toen ik aankwam, te grazen, op de track (paddock paradise) om het weiland heen waren de hooinetten nog vol met hooi. Toen het vuurwerk begon hebben ze wel een tijdje gegaloppeerd, gaandeweg werd het draven, toen rondjes stappen en toen weer ETEN :-)

Ze bleven als kudde wel heel dicht bijelkaar, leuk om te zien

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:13

voor de mijne is het erg stressvol verlopen :(:)
het arme schatje :(:)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:13

en ze zijn allemaal jarig vandaag. wat leuk :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:14

Mijn pony is ook heel schrikkerig, maar met oud&nieuw vorig jaar stond ze lekker rustig te eten, radio hard aan, niks aan de hand. Ik weet niet hoe het dit jaar is gegaan, maar ik neem aan goed, want heb geen telefoontje gehad :=

ikke20Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:15

mijne hebben denk ik heel rustig gestaan(stonden op stal zoals elke nacht). heb om kwart voor 12 wat hooi erbij gedaan en daarin appeltjes en snoepjes en brokjes verstopt en 1 heeft nog een lickit gehad. licht aan en radio wat harder aan. ben om kwart over 1 terug gegaan maar stonden geen slipsporen in de stallen en ene stond al te slapen(de stresskip) andere was met zn hooi bezig om de snoepjes nog te vinden. de laatste was avond van te voren en overdag al wel wat nerveus. maar snachts alweer rustig. was ook amper vuurwerk afgestoken in de straat. voordeel is wel tegenwoordig dat ze al op tijd beginnen met knallen en daardoor mn paarden tegen de tijd dat het jaarwisseling is al goed gewend zijn aan het vuurwerk :d

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:16

Paintless schreef:

Haha _O-

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:16

Paintless schreef:

Verrek :D Die van mij is ook zo eentje met 01-01-1990 in het paspoort. Oh, vergeten 8)7 Dank voor de reminder!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:16

Mijn shetjes zijn ook gezond het nieuwe jaar in gegaan :)
Ik was er wel naar toe gegaan aangezien ze vlak langs de plek staan waar vuurwerk afgestoken werd.
Ze waren verschrikkelijk in de stress en keken niet eens naar die lekkere slobber en het lekkere hooi en muslie wat ik voor ze klaar had gezet, maar ik heb ze zo rustig mogelijk gehouden en tegen de tijd dat ik ze achter liet stonden ze al lekker te eten en was het vuurwerk al op :+
Ben dan ook tot 1 uur bij ze gebleven, het arme kleintje vloog haast een meter in de lucht bij iedere knal :(:)
en de matjes vonden ze ook alles behalve fijn :(:)
Ach ja het is maar 1 keer per jaar denk ik dan.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:20

Mijn pony is ook goed en gezond het nieuwe jaar ingegaan!
Met wat lekker brokken in haar voer bak stond ze al lekker te kauwen toen het 00.00 was
Later vond ze het wel eng en ging ze zo plat mogelijk tegen de vloer in het
stro liggen..
De radio maar heel hard aangezet en toen vond ze het wel leuk O:)

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:23

Bij ons is alles goed verlopen :) Zijn er inmiddels wel aan gewend. Drie jaar geleden stonden ze met vuurwerk gewoon buiten aan de rand van de stad. Nu lekker in hun stalletjes met uitkijk op het vuurwerk := In de middag toen ze nog buiten stonden, werd er al carbid geschoten en knallen die wel op atoombommen leken, maar de paardjes aten rustig door :j (Het gras werd eindelijk zichtbaar door het dooien) Op naar 2011!
Ennuuh Paintless, die van ons zijn nog niet jarig hoor..:+

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:25

bij ons is het goed gegaan net als vorig jaar
alleen voor de veulens was het even slikken, maar toen ze hooi kregen was het ook zo over :P

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:27

1 shet van mij die stond zo naar boven te kijken alsof die het prachtig vond :+

en mijn andere shet was een beetje gespannen
en de laatste is door het draad gevlogen ( hij had niks hoor )

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:28

Mijn pony is er bang voor maar ik heb de radio harder gezet, de lamp aan gelaten en m nog wat hooi gegeven. ik ben niet gaan kijken toen ze vuurwerk aan het knallen waren want daar zou hij toch niet rustiger van worden. rond 2 uur ben ik naar stal gelopen en stond hij er tog nog wel een beetje geschrokken bij. Ik kon zien dat ie rondjes in zn stal had gelopen omdat al het stro aan de zijkant lag en hij was nog een beetje bezweet. Maar vandaag was alles weer normaal.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:29

Mijn paardje is ook goed de nacht doorgekomen, gisteravond om 19.00 in de stalbandages gezet en de deur dicht gedaan. We hebben buitenstallen dus ze kunnen al het vuurwerk zien. Extra water in de voerbak gedaan. Om 12.00 heeft ze zich omgedraaid haar hoofd naar beneden gedaan en in een hoekje van de stal afgewacht totdat het voorbij was. Vanochtend alles weer ok en haar lekker even losgegooid in de bak die eindelijk weer ontdooid was ;)
Gelukkig nieuwjaar allemaal :D

janbouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:29

Alle paarden waren hier rustig.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:30

ging prima, die van mij zijn trouwens ook officieel een jaar ouder geworden :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:30

@ Jaydee : bij de dravers is momenteel wel ieder paard "jarig" . Ze kijken niet per paard wat zijn geboortedag is, en hoe hij in het boekje moet staan met zijn leeftijd, heel simpel, alles is nu 1 jaar ouder :P Weet niet of dit ook bij andere sporten geld, vast wel :)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:31

vaa schreef:
ging prima, die van mij zijn trouwens ook officieel een jaar ouder geworden :)

Mijn witte lieverd ook! Inmiddels al weer 21 jaartjes. Gefeliciteerd aan onze paarden *\o/*

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:08

Zelf was ik er niet, omdat ik schipperskind ben, mijn tante en de staleigenaar verzorgen en rijden mijn paard dan.

Overdag was ze heel erg druk, echt bang. Ze hadden haar losgegooid en ze heeft alle hoeken van de baan gezien. Toen ze eenmaal op stal stond was echter alles weer okee en met een beetje extra hooi erin, zijn alle paarden bij ons op stal rustig het nieuwe jaar in gegaan, gelukkig. =]

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:10

Heel goed! We hadden een radio aan en in de stal hoorde je bijna niets van het vuurwerk en de paarden kregen rond half 12 nog wat extra eten, zodat ze om 12 uur allemaal nog stonden te eten.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:14

Ben tussendoor even gaan kijken, hij was erg rustig, bij een hare knal keek die op maar viel reuze mee.
Heb hem toen extra hooi gegeven als afleiding, maar toen we wegliepen kwam er een schamper hinnikje vanaf :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:15

Ik ben om half 1 ff op stal gaan kijken (waar de lichten aan waren) en ik werd zoals ieder jaar door 10 hoofden aangekeken van 'heeeee leuk dat je er bent, maar wat doe je hier?'

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:17

mijn pony stond dit jaar als eenn brok dynamiet in de stal :=
rijden heb ik gisteren 1,5 uur gedaan ( :wow: ) en ze heeft nog 5 uur gerend in de paddock,
vorig jaar had ik haar net een maandje, en ander terrein dus, toen deed ze eigenlijk niks, maar dit jaar zo gespannen men :oo

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:20

Om kwart voor twaalf hun laatste voerbeurt gedaan en de bovendeuren opengezet. Tussen het eten door stonden ze mooi naar buiten en naar boven te kijken en te genieten van de vuurpijlen! Die carbitknallen vonden ze wat minder, maar het was allemaal op een redelijke afstand.