Wat doen de Bokkers vanavond met de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Wat doen de Bokkers vanavond met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 14:01

Dat vroeg ik me dus af, wat gaan jullie vanavond met de paarden doen? Zetten jullie radio op, blinderen jullie de stallen, sederen jullie ze of hebben jullie andere maatregelen? Gaan jullie nog bij ze kijken of blijf je daar de hele avond?

Hier wel een probleem, paardebeer staat in halfopen stal (dus alleen een 'plaat' aan de onderkant van zon 1.20/1.30 hoog), maar ik ben echt bang dat hij erover spring met al die knallen... (had al bijna poging gedaan... )

OFF_LINE

Re: Wat doen de Bokkers vanavond met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:02

ik heb bij de stalraam gaas ervoor gemaakt, ze krijgen gewoon wat meer hooi en ik ga regelmatig kijken. om kwart voor 12 ben ik op stal tot ongeveer half 1. ook heb ik nog een radiootje aan

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:02

Mijn paardje staat gewoon lekker binnen hooi te knabbelen. Ze is niet zo bang aangelegd gelukkig.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:03

Wij doen niks ze staan goed afgelegen dus ze zullen nergens last van hebben mocht er eentje bang worden dan mechien een medicijntje maar dat is echt alleen als het heel erg is :P

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:05

Ze staan hier gelukkig niet heel erg dichtbij een woonwijk! Ze horen de knallen wel maar zijn er niet echt bang voor. Wel zet ik voor de zekerheid een radiootje aan en ga ik net voor dat ik weg ga, half 12 nog even bij ze kijken! Daarna gaat mijn moeder om het kwartier kijken. Lekker plakje hooi extra en hun komen de jaarwisseling wel door hoor!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:06

Hier wordt er ook niks gedaan, paardjes geven er wel wat om maar wennen er ieder jaar steeds meer aan.

Oja een tip: als je paad heel erg gestressed rasakt van vuurwerk is zo'n vuurwerk cd voor honden heeel handig.
iedere dag even 10 minuutjes aanzetten en dan kijken hoe je paard reageerd. belonen als hij er lekker rustig bijstaat en negeren als ie gestresst wordt. volume wel langzaam aan opbouwen.

( zo doen ze het bij honden ook :) )
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 31-12-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:06

Bij ons op stal hebben ze vanmorgen nog lekker in de wei gestaan, en gaan straks naar binnen. Dan gaan de luiken en deuren dicht. Lekker hooi knabbelen, radio aan en ze hebben bijna nergens last van.

Bij half open stallen is het misschien een idee om een zeil er voor langs te spannen? Of een schrikdraad dat ze toch tegen gehouden worden..?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:07

Lekker op stal met een hor voor de deur ( dat er geen vuurwerk naar binnen kan, maar ze wel naar buiten kunnen kijken) en de radio aan :)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:07

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:09

Niks, gewoon op stal vanavond. :) Doe wel het bovenluik dicht mocht er een verdwaalde pijl komen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 14:10

Ik zat zelf te denken om de ramen te blinderen en idd een zeil of kleed op te hangen en te kijken voor een radio... De knallen zelf vond hij niet eng, gister ook al een hoop knallen terwijl hij buiten stond. Maarja, dan staat hij binnen en zullen het er véél meer zijn! Bedankt voor de tips!

Haha wta leuk van die ezels!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:14

Mijn paarden staan net als anders in de wei.
Ze zullen wel even rennen, maar ik ga ervan uit dat het net als andere jaren helemaal goed gaat.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:22

Bij ons staan ze ook gewoon buiten met veel hooi. Het knalt hier nu al flink, maar ze staan gewoon op hun gemakje te eten, dus ik verwacht niet heel veel gekke dingen. Ik ga straks nog even voeren en dan vannacht nog even kijken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:23

Hier staan ze op stal radio hard aan en de pensioneigenaar let op en voert rond half 12 kwart voor 12 dat ze lekker eten als ze gaan knallen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:25

Ik heb nu een radio opstaan en om 10 uur was ik naar hem toegegaan deur opengedaan zodat hij toch kan zien wat het is. Hij was wel heel erg druk maar het moet wel goed komen. Vanavond zet ik de radio denk ik wel uit want meestal slaapt hij er doorheen. Dat deed hij vorig jaar ook maar ik vrees dat hij dat nu niet doet omdat hij alleen staan, maar we zullen het afwachten.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:25

Bij ons gaan ze gewoon op stal zoals ze altijd staan. Vlak voor 12en nog een plak hooi en dan kijk ik rond uur of half 1 nog ff bij ze. Meestal staan ze gewoon al kauwend naar het vuurwerk te kijken, ze maken er gelukkig niet zo veel van :).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:26

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:28

Ze zijn vanacht nog buiten gebleven en heb ze vanmiddag binnen gehaald en staan op een dikke laag stro en hebben veel hooi :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 14:29

Mijn excuses, daar heb ik niet meteen aan gedacht. :) De boodschap had ook anders overgebracht mogen worden....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:31

Nou inderdaad, om nou meteen zo te reageren?

Priscilla wij doen ook niks op stal.. we hebben de mazzel dat de stal op een dijk staat waar geen hond komt dus wat dat betreft is dat super.
De paarden staan lekker in de binnenstal dus ik maak me eigenlijk geen zorgen.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:36

Wij zitten midden in een woonwijk en ze horen nu al volop geknal.
Als het 12 uur is ben ik bij ze maar het lijkt dan wel alsof de wereld vergaat zo hard gaat het dan,ze zijn dan echt niet op hun gemak,eten willen ze dan echt niet.
We hebben wel eens de bovendeuren vd stal dicht gedaan maar dan raken ze echt in paniek.
Dus om 12 uur sta ik bij ze om het allemaal in de gaten te houden maar iets doen kan ik dan niet.
ROT VUURWERK!! :( :(

Mijn 1e pony van (30 jaar geleden)stond op oudjaardag in de wei en heeft haar been gebroken op de wei.
Wij troffen haar daar zo aan met veel vuurwerk in de wei,dus zei moet helemaal in paniek geweest zijn ,zo erg!! ;(
Sinds die tijd heb ik er wel zo'n hekel aan,en raad eens .......
Juist ik heb een puberzoon die bezeten is van vuurwerk.Maar ik heb hem op zijn hart gedrukt uit te kijken met dieren!!!
Ben blij als het weer 2 jan.is!!!!
Succes allemaal en zorg goed voor jullie dieren.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:36

aangezien er inderdaad al behoorlijk wat topics over zijn hier een slotje.