Hooi hooi Bokkers, Ik heb een vraagje.. ;Waar letten Juryleden veel op? Want namelijk bij wedstrijden rijden in de Dressuur Vraag ik me telkens af waar ze allemaal op letten. Als ik dat weet kan ik er extra goed mijn best op doen.
tempo, aanleuning, houding, op de letter rijden, en correct rijden ( bv: niet gaan shoppen om in draf te komen, niet met een zweepje slagen voor schouderbinnenwaarts, ...) Succes!
Roxx
Geplaatst: 29-12-10 23:17
Met name of je aan de bovenkant van het paard blijft!
Nee, dom grapje, ik weet het. De jury let met name op het scala van de africhting, of de oefeningen correct en op de juiste plaats worden uitgevoerd, de wijze van rijden (o.a. houding en zit en het op de juiste wijze geven van de hulpen). Zoals P_tries al zei: lees het proevenboekje (het voorste deel) eens goed door, dan weet je al een heel stuk meer.
horse51
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-10 23:18
Dankjewel ellen daar heb ik iets aan ! Ik zal er aan gaan werken.
kelly_hasje
Geplaatst: 18-01-11 22:11
bij mijn op mijn coupon staat ook vaak op de impuls en de takt
Het goed inzetten en afwerken van oefeningen ook als het niet goed gaat zo netjes mogelijk oplossen. voor de rest ben ik het met bovenstaande eens. Succes
Barock
Geplaatst: 31-01-11 12:19
Waar ze in ieder geval niet vaak genoeg op letten, naar mijn idee, is of een paard achter de loodlijn komt...
_Christina
Geplaatst: 07-02-11 02:38
x
Laatst bijgewerkt door _Christina op 02-02-22 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Idd het proevenboekje doorlezen, daar staat al veel in van wat gevraagd en waarop gelet wordt. Verder jureren de juryleden middels het 'Skala der Ausbildung' .. naar aanleiding daarvan is de opeenvolging van de dressuurklasses ook ingedeeld. Kort samengevat betekent dit dat in de lagere klasses allereerst gelet wordt op de takt-ontspanning en de aanleuning. Deze worden in een later stadium gevolgd door schwung, rechtgerichtheid en verzameling. Als het goed is kan je lesgever je hier uitgebreid over vertellen en stapsgewijs in begeleiden.
op de jury cursus word er vooral veel op gehamert dat het totaal beeld in orde moet zijn, dus probeer zoveel mogelijk taktmatig te rijden figuren netjes afwerken en de aanleunig stabiel te houden. Ook word een ontspannen paard erg op prijs gesteld. Dan kan je je hier en daar wel een klein foutje veroorloven. Enuh als je je best doet en er veel plezier in hebt en er een leuke dag van maakt heb je ook al heel veel gewonnen. Dus veel succes en veel plezier op wedstrijd
Gipsylover
Geplaatst: 18-02-11 17:59
Bij mij staat ook vaak ontspanning, en dat het totale plaatje er gewoon netjes, stabiel uitziet!