Wat moet ik met mijn shetje met oud & nieuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Wat moet ik met mijn shetje met oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:55

hee allemaal,
ik kwam net bij me shetje en die was helemaal over de rooie omdat ze nu al vuurwerk aan het afsteken zijn,
ik ben maar even bij hem gaan zitten en toen werd hij wat rustiger, heb hem ook een pluk hooi gegeven als afleiding. Maar hoe moet ik dat nou doen met oud&nieuw?
hebben jullie tips?

Nebron

Re: Wat moet ik met mijn shetje met oud & nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:06

Ik weet niet of je een stal(letje) hebt, maar wij zetten onze paarden gewoon in de stal met 't licht aan, zodat ze de lichtflitsen minder zien. Als je dat niet hebt denk ik gewoon een hoop hooi neerleggen dat ie sowieso iets te doen heeft;)

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:11

Ik zou een plekje proberen te vinden waar je shetje een nachtje op stal door kan brengen met oud en nieuw.

Mijn paarden staan ook buiten, maar in het buitengebied, vuurwerk is verder weg.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:13

Watten in zijn oren, dat helpt bij de dravers ook. Horen ze de herrie veel minder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:15

Hoe heb je het andere jaren gedaan?
Of waar stond je shetje toen?
Als het echt problematisch en gevaarlijk (hek niet goed genoeg, mensen die vuurwerk
in je weiland gooien, sloot waar je paard in paniek in kan rennen)is waar ze nu staat,
dan moet je even rondvragen of iemand plekje heeft waar geen vuurwerk in de buurt wordt afgeschoten.
En er is natuurlijk verschil tussen wat onrustig, of helemaal over de rooie, maar jij kent
je shetje het best om dat te beoordelen.

Wij deden vroeger niets speciaals, ja kijken om 12 uur bij de paarden, niet dat je er dan wat
mee zou kunnen als er 1 in paniek door het draad zou gaan... maar goed..
vaak om 12 uur zelf minder groot probleem dan bij het "onverwachte" knallen.
Hier staan de paarden nu op stal, met bovenluik dicht (doet de boer iets voor 12 uur.)
en mijn fjord staat gewoon in haar uitloop met haar vriendje net zoals anders.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:32

dit word het eerste jaar oud en nieuw bij ons, en ik heb wel een stalletje maar dan kan hij het nog wel gewoon zien!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:13

Mocht iemand voor zijn vriend toevallig nog vuurwerk zoeken... Stuur me een PB'tje mijn vriend was iets te fanatiek vuurwerk shoppen in Duitsland.
Zn opmerking was zo kunnen we toch ook een politiepaard training verzorgen voor die van jou? 8)7