Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
XMarije schreef:Mijn moeder is altijd een beetje overbezorgd over mij als ik met mijn pony buiten wil gaan rijden.
Ze is zo bezorgd omdat ik een keer van mijn pony was gevallen en half bewusteloos was omdat mijn pony ergens van schrok en als een idioot tekeer ging.
Mijn moeder zei dat ik eens moest kijken of ik daar wat aan kon doen (dat mijn pony niet meer zo snel schrikt).
Mijn pony is wel honderd procent verkeersmak maar van bijvoorbeeld konijntjes die ineens wegspringen of vogels die ineens opvliegen schrikt ze altijd best snel.
Weten jullie iets hoe ik dit minder kan maken?
Alvast bedankt,
Groetjes Marije.
Sjolvir schreef:Je bent 13? En mag zelf met je pony buitenrijden van je moeder?
Dan vind ik dat je hele stoere moeder hebt, aangezien je dan van mij alleen met
begeleiding op stap zou mogen.
Tja, zelfs mijn super brave verkeersmakke fjord, springt dwars over een bospad voor een hertje dat
ineens beweegt of een waterhoentje dat we niet gezien hadden.. Staat daarna meteen wel stil
om het goed te bekijken.
Dus alle schrik uit een paard krijgen is niet zo makkelijk.
Hij bleef keurig bij haar staan, gaf voetjes wanneer dat moest enzovoorts. Irene wilde hem wel in haar lessen hebben hihi. Prince heeft zulke trainingen meer gedaan en kent de klappen van de zweep.
Dan zit ik in het schuitje!
Sjolvir schreef:Je bent 13? En mag zelf met je pony buitenrijden van je moeder?
Dan vind ik dat je hele stoere moeder hebt, aangezien je dan van mij alleen met
begeleiding op stap zou mogen.
Tja, zelfs mijn super brave verkeersmakke fjord, springt dwars over een bospad voor een hertje dat
ineens beweegt of een waterhoentje dat we niet gezien hadden.. Staat daarna meteen wel stil
om het goed te bekijken.
Dus alle schrik uit een paard krijgen is niet zo makkelijk.
Schaf evt. ook een bodyprotector aan voor een veiliger gevoel
DubDubDub schreef:ofwel mogen jullie in nederland meer als wij in belgië maar hier moet je toch minstens 16 zijn voor buiten te mogen rijden en een brevet hebben (niet dat iedereen dat heeft) maar als ze je tegen houden en je hebt het niet heb je het zitten (: ik ben 17 en ga nog steeds nie alleen buiten met mijn paard .. (ook voor het feit dat het een bangeschijter is) maar dan nog ookal heb je een doodsbraaf paard je weet nooit als er ook maar iets gebeurt en je bent helemaal alleen .. je paard gaat lopen , jij valt en er is niemand in de buurt .. ik vind het over het algemeen gewoon veiliger om met 2 te gaan en als je onder de 16 bent of nog niet zo ervaren toch zeker een begeleider meenemen .. aan de hand of op de fiets of te paard ..
DubDubDub schreef:ofwel mogen jullie in nederland meer als wij in belgië maar hier moet je toch minstens 16 zijn voor buiten te mogen rijden en een brevet hebben (niet dat iedereen dat heeft) maar als ze je tegen houden en je hebt het niet heb je het zitten (: ik ben 17 en ga nog steeds nie alleen buiten met mijn paard .. (ook voor het feit dat het een bangeschijter is) maar dan nog ookal heb je een doodsbraaf paard je weet nooit als er ook maar iets gebeurt en je bent helemaal alleen .. je paard gaat lopen , jij valt en er is niemand in de buurt .. ik vind het over het algemeen gewoon veiliger om met 2 te gaan en als je onder de 16 bent of nog niet zo ervaren toch zeker een begeleider meenemen .. aan de hand of op de fiets of te paard ..