waar let ik op tijdens het kopen van een trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariindaa

waar let ik op tijdens het kopen van een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 11:31

hallo allemaal,

Ik ben samen met mijn moeder al een tijdje opzoek naar een leuke 2 paards trailer, heeft iemand tips voor ons? Waar moeten we bijvoorbeeld op letten? Hoe de trailer er uit ziet maakt me niks uit, likje verf er over en klaar. Maar hij moet wel veilig zijn!

Groetjes

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:37

Het veiligste is je trailer kopen of op zn minst laten nakijken bij een trailerdealer/garage;
(ja er zijn er ook die 2e handse verkopen :) )
Het allercruciaalste is toch dat je bodemplaat nergens rot is,
of je assen nog niet aan het doorroesten zijn en of de platen van de zijwand nog geen rotte plekken vertoond,
daarom is het toch belangrijk iemand met verstand van deze zaken deze punten te laten bekijken :)

EllyC

Re: waar let ik op tijdens het kopen van een trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:07

Hier zijn al verschillende topics over. Zoekfunctie?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:18

mijn trailer is te koop, geen likje verf nodig, is in goede conditie! [EA-TK-AR] [TK] 2 paards trailer Henra

verder kun je met de zoekfunctie veel tips terugvinden waar je op moet letten met kopen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:24

Let op of je paard zijn hoofd hoog heeft in de trailer om door de raampjes te kijken.
Die van mij kijkt altijd door de raampjes naar buiten en daarom heb ik dus een trailer gekocht die voorin ook hoog is. De meeste trailers lopen voorin schuin naar beneden.
Verder moet je hem goed laten nakijken. Er is geen APK voor trailers maar het cruciaal om goede bodem te hebben om te voorkomen dat de benen erdoorheen zakken en het paard dus zelf mee moet lopen...
Ik zou een niet te oude trailer kopen. De bodemplaat heeft veel te lijden onder mest en urine. Of een oudere trailer kopen en daar zelf een nieuwe bodem in laten storten door een bedrijf.