Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gewoon je beugels (beide) op maat maken en vervolgens opstappen.
Dus had hetzelfde probleem... Wat wel helpt vond ik, is in 1 beweging proberen op te stappen.. maar hangt er maar net af hoe groot je bent... Was eerst zo klein dat ik me ook niet echt kon afzetten ofzo...)Lynske78 schreef:Ik had zón inklapbaar krukje van curver. Ik deed er een touw aan en als ik opgestegen was hijste ik het krukje op en reed naar de bakrand waar ik het krukje overheen liet zakken. Daarna altijd even een snoepje

ik rij bij 2 maneges, bij de ene moet je perse met krukje opstappen, en bij de andere perse niet. Het is dan ook meer dan eens voorgekomen dat ik met mn voet in de beugel aan een kant van het paard hing en hij vervolgens begon te lopen haha. Het is echt een kwestie van beenspieren trainen. Misschien helpt het als je thuis elke dag even beenspieroefeningen doet (probeer het is een weekje), zodat als je erop klimt je die spieren aanspant in plaats van dat je jezelf erop moet trekken, wat veel meer energie kost en je zadel scheef kan trekken. En een paar keer op en neer veren voor je je flink afzet om jezelf omhoog te krijgen helpt ook wel (bij mij dan
Kiiimy schreef:ik trek mezelf nooit omhoog aan het zadel zoals de meeste doen (met het gevolg dat zadels verschuiven etc.) ik heb ooit eens geleerd me aan de manen vast te houden en zo omhoog te trekken, sindsdien doe ik het altijd zo .. zadel verschuift minder + paard voelt er niets van als je het op de juiste manier doet ..