ponykamp begeleiden met eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

ponykamp begeleiden met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 01:07

ik zat net met een vriendin in de auto te kletsen over hoe ik het nog leuk zou vinden om een keer een ponykamp te begeleiden.

ik zou het ontzettend leuk vinden om een week of drie met kinderen rond te hobbelen door de bossen, ponyspelletjes te doen, en leuke lessen geven. ( en als het een beetje verdiend is dat ook een plus :D )
maarrrr eigenlijk wil ik in de zomer ook heel graag veel tijd besteden aan mijn paardje, die kan ik geen drie weken missen.

dus lijkt het me heel erg leuk om met mijn eigen (verzorg)paardje een ponykamp te begeleiden.
alleen heb ik geen flauw idee hoe dat werkt. of het kan, hoe met dan gaat, hoe het zit met tijden, met afspraken, met betalingen.

dus vraag ik me af of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben en mij eventueel wat kunnen vertellen.
:)

Britt_Sisi

Re: ponykamp begeleiden met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:09

op het reelaer gebeurd dit wel eens vaker geloof ik , maar ik dacht dat dat alleen mensen waren die er vaker kwamen! je zou eens kunnen informeren!

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:09

Nou ja heb het zelf niet gedaan, maar was paar jaar geleden op manege laarbrug en daar hadden we begeleider die eigen paard mee had. Dus het is wel mogelijk (daar in ieder geval)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:10

Reelear doen ze dat inderdaad, ben dr een keer geweest, toen was dr wel een begeleider met eigen paard, maar je kan ook andere ponykampen informeren natuurlijk, volgens mijn de bongerd kan ook

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:28

Weet dat ze het bij veel ponykampen liever niet hebben omdat je paard toch nieuw in de groep is. De pony's/paarden die daar staan hebben een rangorde jou paard is dan een vreemde eend in de bijt. Daarnaast moet je je ook afvragen hoeveel tijd je nog over houd om iets met je paard te doen helemaal wanneer je een ponykamp gaat begeleiden ben je vaak tot sávond laat met voorbereidingen bezig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:21

Ik heb nooit een een ponykamp begeleid, maar wel een keer zelf op ponykamp geweest en eigen paard meegenomen. Ik vond het waardeloos. Je bent, buiten het rijden, heel druk met andere dingen en het arme beest stond maar te verpieteren in z'n stal. Dat is als begeleider denk ik nog meer. Ik voelde me iig heel schuldig.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:26

Ik ben als pgbér mee geweest naar een ponykamp (dus voor 1 meisje) en zelfs toen heb ik mijn eigen paard meegenomen die week. We waren bij les chevaux in Buinen, hij stond daar prima buiten in de groep. De andere begeleiders hadden ook hun eigen paard mee.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:52

ik heb het wel vaker gehoord van begeleiding. ze nemen dan hun eigen paard mee naar het ponykamp en rijden daar dan ook mee. zoals het begeleiden op buitenritten doen ze dan met hun eigen paard.
soms moeten er dan een klein bedrag aan stalkosten worden betaald maar meestal kan dit gratis omdat je dan zelf ook werkzaamheden verricht voor de eigenaar.
het is maar net wat de verdere omstandigheden zijn.
ik denk dat je wel goede afspraken moet maken met de eigenaren.
zoals wat je kunt doen met je eigen, waarvoor hij wordt gebruikt, welke tijd je zelf krijgt en wat de kosten zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:26

op de manege de roosberg kan het ook er zijn vershilende activiteiten e.p meenemen is mogelijk je krijgt volgens mij 200 euro per week.

zondag komen ze aan
maandag hebben ze uitdelen van de pony's/paarden en les
dinsdag: weet ik niet meer :+
woensdag: zwemmen
donderdag: dagtocht en les denk
vrijdag: weet ik ook niet meer :+ wel s'avonds bonte avond
zaterdag: wedstrijd (dressuur) middag eten en naar huis

je hoeft niet te koken of zo