welke verzekering voor je tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ansje325

welke verzekering voor je tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:40

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat mijn tinker helemaal verzekerd is door mijn WA-verzekering. Nu hoor ik de laatste tijd veel tegenstrijdige verhalen over wat wel of nou juist niet verzekerd is. Ben je bijvoorbeeld gewoon verzekerd als je je tinker op de trailer zet, en op shows of wedstrijden?

dus...... hoe hebben jullie dat geregeld?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:57

Ik heb mijn verzekering gebeld om te vragen hoe het zit. Mijn paard valt onder mijn WA-verzekering, dus als hij schade aanricht aan derden, dan vergoedt in principe mijn verzekering de schade. Heb ook al een keer van de verzekering gebruik gemaakt, omdat mijn paard na vallen in de trailer, de trailer aan de binnenkant gesloopt had. Verzekering vergoedde gewoon.
Ik zou als ik jouw was ook even je verzekering bellen. Toen ik belde voor het schadeverhaal wisten ze dat ik een eigen paard heb. Ik denk dat ze dat in mijn dossier genoteerd hadden, toen ik belde voor info.

nou ik dit bericht typ, bedenk ik me dat ik ook even voor mijn jaarling moet bellen. 'k heb geen idee hoe het zit als je twee paarden hebt...

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:15

de verzekering zegt inderdaad dat alles onder de WA verzekering valt. Maar laatst zei iemand tegen mij dat ze haar paard ook nog appart verzekerd had voor als die op de trailer stond.......

Naar mijn weten is dat dus allemaal verzekerd maar ik hoor ook graag de mening van anderen :D

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:28

Een Wa verzekering geld voor 1 paard ,en alleen als je paard schade maakt bij derde ;)
Dus als je paard vervoerd wordt in een trailer van een ander en hij trapt de boel in elkaar ben je daarvoor verzekerd.
Je bent met een WA dus niet verzekerd als je paard letsel op loopt.

Als je dus twee paarden hebt ben je voor 1 verzekerd , het maakt op dat moment niet uit welk paard de schade aangericht heeft. :o

JPTinkers

Re: welke verzekering voor je tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:13

ik heb voor de paarden wel nog een apparte verzekering afgesloten , aangezien ik er meerdere heb

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:06

en weet er iemand dan een goede verzekering?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:04

Ik heb mijn paard bij de hippozorg verzekerd. Een WA+ uitgebreide zorgverzering + diefstal en overledensverzekering voor ik dacht 43 euro per maand :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:07

ik heb ook de hippo zelfde als hierboven en bevalt me heel goed keren ook heel snel uit als er iets is

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 09:05

Oke, thanx, schrik wel een beetje van die prijzen....... maar het is natuurlijk wel belangrijk.

ik ga me er eens even verder in verdiepen.

Fijne jaarwisseling allemaal.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:10

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:23

chaden aan derde wordt vergoed door je WA heb ook mijn ruiterbewijs dus die verzekeren ook nog een hoop (nog nooit aanspraak op hoeven maken gelukkig)

Voor dierenarts heb ik me niet verzekerd. Er staat een mooi potje op een bankrekening. Daar gaat nu ook nog iedere maand 100 euro heen €50 per paard. Mocht er echt wat gebeuren en ik zou het niet kunnen betalen springt familie bij. Maar er gebeurt eigenlijk zo zelfden wat dat ik dit een stuk vorodeliger vindt als ik ga rekenen.

Voorbeeld oude merrie (betalden mijn ouders maar vuia hetzelfde systeem)
8 jaar gehad
12x8 = 96 maanden = 4800 euro aan reserve potje. DIt heeft ze niet opgemaakt. Met 2 keer mok en dat doen we via de tele en 1 keer een luchtweg infectie. (komen er kreupelheden bij en alles wordt het anders maar dan is het nog maar afwachten of de verzekring vergoed)

Kijk ook als je een verzekering wil wat wil je met je paard. Wil je een veulen betaal je meer of komt dat er niet bij in.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:07

Omdat verzekeringen niet Tinkertypisch zijn: TI -> TAO

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:21