Laatste tijd wandel ik veel met mn 1,5-jarige hengst in de binnenbak, je moet toch wat met deze weersomstandigheden... De laatste paar dagen moet en zal hij elke keer zn halstertouw vasthouden. Hij doet vooral erg zn best om de musketonhaak te pakken, en gaat er af en toe ook een beetje op sabbelen/mee spelen, verdwijnt dan een heel eind touw in zn mond
Overigens heb ik écht niet het idee dat hij t doet met de intentie het op te eten. Hij heeft gisteren zo echt een paar rondjes door de bak gelopen, zo trots als een aap met zn touwtje in zn klep 
Maaar.... Het kost m nogal wat moeite om zn touwtje te pakken te krijgen, en dat gehap naar zn touw onder het lopen is natuurlijk heeuuul moeilijk als je 1,5 en heel stoer bent... En zo is t van de zomer ook wel is misgegaan, miste poown zn touwtje, maar mijn been was iets moeilijker te missen
Hij zit op t moment al in een fase dat het happen er erg in zit, en het moge duidelijk zijn dat ik flink aan het corrigeren ben om dat er dus (weer) uit te krijgen. Nu heb ik dus 2 vragen:
- wat veroorzaakt dit gedrag? Speelsigheid? Verveling? (hij doet t ook wel is met buiten wandelen overigens, maar veel minder heftig dan nu met de toch wat saaie rondjes binnenbak) Plaatsvervangend materiaal dat hij toch érgens in bijt, maar t niet mijn lijf is? (hij weet namelijk donders goed dat bijten niet mag, trekt ook vaak heel heftig zn hoofd al terug voor ie me geraakt heeft, alsof ie de tik al gehad heeft
)- wat doe ik eraan? Laat ik t maar gewoon gaan en kan het eigenlijk geen kwaad? Of moet ik dit gedrag corrigeren? Het maakt mij echt niet zo heel veel uit dat ie zelf zn touwtje vast wil houden, hij loopt namelijk extra braaf mee als ie m vast heeft... Maar zoals ik al zei, in the process wil ie t touwtje nog wel is missen en als een van mijn ledematen dan dichterbij is, wordt t een vervelend verhaal.. Daarbij weet ik ook niet of dit een fase is, of dat ik straks met een pony zit die eeuwig en altijd zelf zn touwtje vast wil houden..
Dus wie heeft hier ervaring mee?
) dit doen - ook merrie's - , want als ik de jaarlingen en veulens op stal haal, proberen ze allemaal op het touwtje te kauwen. Vervelend onder het lopen en je krijgt allemaal vieze natte halstertouwen