Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EricPrast schreef:Een verkoper die zeker weet dat zijn paard goed is zal er geen bewaar tegen hebben om een dergelijke afspraak te maken, dus als er moeilijk over gedaan wordt weet je eigenlijk al genoeg.
raket schreef:Ik vind het altijd redelijk als de klinische keuring bij afkeuren door de verkoper wordt betaald en bij goedkeuren door de koper.
Rontgen vind ik voor de koper. (tenzij grote bedragen, waarbij je mag verwachten dat hij rontgenologisch zeker goed is)
Als jij als verkoper een paard hebt wat nog nooit iets gemankeerd heeft en voor een redelijk bedrag weg gaat en hij wordt rontgenologisch afgekeurd kost het je erg veel geld. Je hebt een paard met een gebrek waar je nooit iets van gemerkt hebt, je moet de keuring betalen en je paard is veel minder waard.
Als ze niet akkoord gaan met een rontgenkeuring, of klinisch alleen als jij betaald, weet ik genoeg en gaat het voorbij........
RianneH schreef:100E, dacht dat een klinische keuring toch wel een stulke duurder was.
@TS, je kan ook altijd nog overwegen de kosten te delen. Of natuurlijk per foto beslissen om door te gaan. Dit moet je wel goed overleggen met de DA, want soms blijkt een pakket goedkoper dan een lading losse foto's

Elin_ schreef:kosten ongeacht wat de uitkomst is zijn gewoon kosten koper.
Koper wil het paard EN kiest ervoor om hem te keuren.
Als jij als koper hem wilt laten keuren is dat jou beslissing dus zal je het zelf moeten betalen ongeacht de uitkomst
Vjestagirl schreef:Tuurlijk is het het paard van de eigenaar, waar hij verantwoording voor moet nemen, maar ik vind verantwoording nemen wat anders dan iedere keuring betalen die de eventuele koper wil toch wat anders...
zafan schreef:Vjestagirl schreef:Tuurlijk is het het paard van de eigenaar, waar hij verantwoording voor moet nemen, maar ik vind verantwoording nemen wat anders dan iedere keuring betalen die de eventuele koper wil toch wat anders...
Ik snap dat het voor de eigenaar ook een lastige keuze is maar mocht ik een paard gaan laten keuren dan is het ook zo dat ik em ook koop als tie goedgekeurd is voor het doel dat ik voor ogen heb. Mocht hij niet goedgekeurd zijn dan blijkt dat hij dus niet geschikt is voor wat ik ermee wil en waarvoor de eigenaar hem aangeboden heeft. En daarbij snap ik ook dat het voor een paard van 10000 euro alweer heel anders is maarja ik zou zeg maar de kosten bij afkeuren ook op me nemen dan zou het toch niet zo leuk zijn er 4 afgekeurd worden. maar blijkbaar zijn de meningen er over verdeeld is voor mij dus gewoon even afwachten wat en wie er op mn pad komen en welke afspraken er gemaakt kunnen worden!
lindalieneke schreef:Als ik als koper zijnde een paard op het oog heb dan moet hij absoluut rontgenologisch gekeurd worden en als ie niet gezond is zijn de kosten voor de verkoper. (Niet goed = afgekeurd voor de sport. OC/OCD liever niet, maar als ie er om goed gekeurd wordt en er dus geen problemen om verwacht worden wil ik er in die prijsklasse nog wel over heen stappen. Zou dan wel even second opinion aanvragen bij andere DA).
Stel je bent naar een paard op zoek en je hebt pech en de eerste zes kandidaten die je laat keuren worden afgekeurd voor de sport dan ben je al (zeg dat een keuring idd 600 kost zoals hier gezegd wordt) 6 x 600 euro = 3600 euro kwijt zonder je een paard aangeschaft heb. Geen paard, wel geld kwijt.
Maar maak duidelijke afspraken, bespreek met DA om eventueel te stoppen als het helemaal de verkeerde kant op gaat qua foto's .