Staat de Charles Owen mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aryjka

Staat de Charles Owen mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 19:40

Beste Bokkers!

Ik heb laatst een topic geopend over welke cap ik zou kopen, de GPA Titium of de Speed Air. Maar ben nu toch aan het twijfelen!
Ik vind de Charles Owen cap namelijk ook heel mooi... Zie ook niet zoveel ruiters/amazones in deze omgeving er mee rijden, in tegenstelling tot de GPA!

Maar mijn vraag is: staat de Charles Owen mij wel? Ik heb namelijk best wel een groot voorhoofd. Ik heb al begrepen dat er verschillende modellen zijn, welke staat mij denken jullie het beste? Er is niet echt een ruitersportzaak hier om de hoek die deze cap heeft. Vroegop in St. Pancras heeft zover ik weet alleen maar Global en Harry's Horse op voorraad, en de rest moet besteld worden. Dus even passen zit er ook niet in! Als ik de cap koop doe ik dat op Internet.

Hier 3 foto's, waarvan 2 te paard:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of toch maar de GPA? ;) En ja ik weet 't, tenen naar binnen! *D

Graag jullie mening!

Groetjes

Vithou

Re: Staat de Charles Owen mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:43

waarom zou een cap je niet staan?
ik zie niet veer verschil, een cap is en blijft een cap.
persoonlijk vind ik de gpa's wel comfortabeler zitten, daar zou ik eerder naar gaan kijken dan naar welke beter staat. ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:46

Ik heb een hele mooie hickstead gatehouse, is hetzelfde als Charles owen maar dan in een dressuurversie.
Ik vind dat een hele mooie cap, als je ooit geïnteresseerd bent, ik verkoop die van mij

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:46

IKzelf heb een Charles Owen Wellington classic black onder de kerstboom gevonden en ze zit heerlijk! Ze zijn door hun vorm iets klassieker maar you love it or you hate it....and i love it!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:06

Ik heb de Charles Owen Showjumper XP in Engeland besteld, gewoon op de gok en aardig met succes moet ik zeggen, haha. Zie profiel voor foto's met en zonder cap, zowel Charles Owen als gewone HH.

xRaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:08

Waar maak je je druk om?
Een cap is toch gewoon een cap?
Hoe je het ook went of keert, ik het is gewoon geen mode accesoire maar een veiligheidsding xD

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:09

Ik zou zeggen: Ga een keer naar een ruitersportwinkel en zet eens wat caps op! Dan kan je vast wel ergens in de spiegel zien welke het mooist staat. Of je neemt wat vriendinnen mee die hun mening ook kunnen geven :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:11

Minjon schreef:
waarom zou een cap je niet staan?
ik zie niet veer verschil, een cap is en blijft een cap.persoonlijk vind ik de gpa's wel comfortabeler zitten, daar zou ik eerder naar gaan kijken dan naar welke beter staat. ;)

Ben ik niet met je eens. De ene cap staat me wel en de andere dus echt niet! De Charles Owen ( de klassieke ) staat mij dus echt niet! Vind hem erg mooi maar als ik hem op heb.....pffffff lijkt mijn kop megabol. En een mega dikke kop heb ik nu ook weer niet....
Ik heb nu de Antares en die staat me wel.
De GPA vond ik dus weer niet lekker zitten dus ook dat is heel erg persoonlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:11

Het is een cap..
Die zijn niet voor de mooi, maar voor de veilig.
Heb er tot op heden nog geen 1 gezien die bij wie dan ook "mooi" stond.
Vind wel de ene cap leuker dan de ander, maar mooi staan, doen die eierdoppen zelden.

Wat een betere vraag is, past hij goed, zit hij lekker op jouw hoofd,
dus zou je hem moeten kunnen passen.
Niets zo vervelend als niet goed passende cap.
(half bokt klaagt altijd over hoofdpijn van die dingen, zou al weer de helft van
dat aantal mensen schelen, als ze allemaal goed passende cap hadden.)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:14

Ga eerst maar kijken of het een goeie en veilige cap is, daarna kun je altijd nog beslissen alsof ie wel 'mooi' genoeg is..

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:18

Sjolvir schreef:
Het is een cap..
Vind wel de ene cap leuker dan de ander, maar mooi staan, doen die eierdoppen zelden.

(half bokt klaagt altijd over hoofdpijn van die dingen, zou al weer de helft van

Daar heb je een punt! En idd, leuker is een beter woord dan mooi!

Ik heb daarom gekozen voor de Antares, dit is werkelijk de eerste cap die mijn hoofd accepteert :D Geen hoofdpijn ( nu ben ik een geval apart hoor ).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:48

Ik heb een CO H2000SQ en ik vid hem geweldig. Heb een rond hoofd dus ko0n hem goed hebben.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:51

Ik heb bewust voor de XP Showjumper gekozen, deze zou de laagste kruin hebben en dus het minst hoog op je hoofd zitten. Maar heb geen andere op gehad, dus kan het niet zeker zeggen..

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 23:58

Sjolvir schreef:
Het is een cap..

Ja what ever, je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik! ;) Tuurlijk moet de cap goed zitten, maar vind het ook belangrijk dat 't "leuk" staat! *D

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 10:34

Nu twijfel ik tussen 't model ShowJumper XP en Hampton. Kan de ShowJumper wel voor 't springen, aangezien 't een hoog model is? Of is de Hampton dan LEUKER? En hoe zitten beiden caps, iemand ervaring? Ik dressuur trouwens ook!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:39

Eerlijk? Als ik jou was zou ik een hoog model niet pakken. Vind die Charles Owen eigelijk alleen maar mooi bij van die fijne gezichtjes! Ik denk dat je echt eens moet gaan passen in de winkel, misschien zit ie wel helemaal niet lekker op jou hoofd. Vind het overigens wel grappig, vroeger wilden we van deze caps 'af' en nu wil iedereen ze weer :Y) .
Laatst bijgewerkt door Blue9 op 28-12-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:43

_O-
Sorry hoor, maar meen je dit nou serieus?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:46

Aryjka schreef:
Nu twijfel ik tussen 't model ShowJumper XP en Hampton. Kan de ShowJumper wel voor 't springen, aangezien 't een hoog model is? Of is de Hampton dan LEUKER? En hoe zitten beiden caps, iemand ervaring? Ik dressuur trouwens ook!

Iedereen kan zijn ervaringen wel vertellen, maar daar heb je waarschijnlijk weinig aan, want iedereen zijn hoofd is anders!
Ik denk trouwens dat de showjumper niet voor niets zo is genoemd :+

Ik weet niet waar je woont, maar bij http://www.horseridersclassics.nl/ kan je alle CO passen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:14

Showsjumper is juist lager, niet hoger. Dat zou volgens verschillende sites de laagste zijn in de kruin, dus het minst hoog op het hoofd zitten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:10

Blue9 schreef:
Eerlijk? Als ik jou was zou ik een hoog model niet pakken. Vind die Charles Owen eigelijk alleen maar mooi bij van die fijne gezichtjes! Ik denk dat je echt eens moet gaan passen in de winkel, misschien zit ie wel helemaal niet lekker op jou hoofd. Vind het overigens wel grappig, vroeger wilden we van deze caps 'af' en nu wil iedereen ze weer :Y) .

Ik ben toch niet bepaald ee fijn hoofd en de h2000ss staat mij toch echt prima.
Overigens wil ik nog een lager model voor met springen, puur omdat ik dat wat sportiever vindt. Maar qua chique gaat er voor mij toch niks boven de SQ.

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:22

Raggel schreef:
Showsjumper is juist lager, niet hoger. Dat zou volgens verschillende sites de laagste zijn in de kruin, dus het minst hoog op het hoofd zitten.
Ik bedoel niet hoog kwa pasvorm, maar hoe de cap oogt als je 'm op je hoofd hebt! :p

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:11

Ik heb de Fiona, heb hem in engeland gekocht maar volgensmij is hij sinds kort hier ook ergens te verkrijgen. Hij is echt super, qua hoogte zit hij tussen de Showjumper en H2000 in. De H2000 SQ stond me echt verschrikkelijk, terwijl ik hem op de foto het mooiste vond. Bij de Fiona kun je ook heel goed een knotje in, deze moet een beetje laag en dan kun je er het strikje makkelijk onder doen. Hij bevalt echt heel goed :D Je kunt CO het beste passen

Co's zijn inderdaad weer helemaal in de mode :P Heb hem altijd al mooi gevonden, maar hij was natuurlijk nooit ergens te verkrijgen, of heel duur. Toen we een keer naar Engeland gingen en er daar een gingen kopen was hij opeens weer helemaal in :P

Nog een Tip voor mensen die wel kunnen passen: Koop je cap bij Frogpool.co.uk, ik heb daar mijn jasje besteld, ze hebben een erg goede service en hij kwam bij mij netjes aan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:05

Aryjka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 09:58

Hyposjuhhh schreef:
Ik heb de Fiona, heb hem in engeland gekocht maar volgensmij is hij sinds kort hier ook ergens te verkrijgen. Hij is echt super, qua hoogte zit hij tussen de Showjumper en H2000 in. De H2000 SQ stond me echt verschrikkelijk, terwijl ik hem op de foto het mooiste vond. Bij de Fiona kun je ook heel goed een knotje in, deze moet een beetje laag en dan kun je er het strikje makkelijk onder doen. Hij bevalt echt heel goed :D Je kunt CO het beste passen

Co's zijn inderdaad weer helemaal in de mode :P Heb hem altijd al mooi gevonden, maar hij was natuurlijk nooit ergens te verkrijgen, of heel duur. Toen we een keer naar Engeland gingen en er daar een gingen kopen was hij opeens weer helemaal in :P

Nog een Tip voor mensen die wel kunnen passen: Koop je cap bij Frogpool.co.uk, ik heb daar mijn jasje besteld, ze hebben een erg goede service en hij kwam bij mij netjes aan.

Oké ja inderdaad, had de Fiona's hat ookal bekeken op Horse Riders Classics, dat is idd ook wel wat! Volgens mij heeft de Fiona's hat ook ventilatiegaten als ik 't goed heb, en dat is een + punt! Bedankt voor de info! :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:09

Heej ik zag je topic en wil toch even reageren!
Ik snap heel goed dat je én een leuke mooie cap wilt en een fijn zittende!

Ik heb sinds 2 weken de Charles Owen Ayr8 classic. Dus ook met lederen bandje en mét ventilatie.
Zit voortreffelijk.
Ik heb hem gekocht bij www.charlesowencaps.nl Fijne service.
Trouwens, van de HH had ik 59 en nu heb ik 56.. passen is dus zeker aan te raden.
Van de CO wellington had ik 57... er zit veel verschil in.