Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.
Maar een paard mag toch pas naar M als hij 6 jaar is?
Ik vind dat ze een minimale leeftijd moeten instellen bij zulke hoge parcoursen.
Wat vinden jullie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miekemuis_ schreef:Groot gelijk! Ik zag overlaatst een 4jarige in 1M20 :s Dat kan toch niet? Dan is dat paard op zn 2 zadelmak gemaakt toch, want je hebt om zn minst 2 jaar nodig om op zo'n niveau te geraken

mywiseguy schreef:Maar vinden jullie het dan niet heel erg jong om met een 7 jarig paard al parcoursen van 1.60 te doen?
mywiseguy schreef:@ Miekenmuis_ : Een 4 jarige mag pas toch op officiele wedstrijd B springen?
Ik vind dat ook echt niet kunnen.
tantjeuh schreef:mywiseguy schreef:Maar vinden jullie het dan niet heel erg jong om met een 7 jarig paard al parcoursen van 1.60 te doen?
De grootste hengst aller tijden, Darco, heeft op achtjarige leeftijd zelfs al een wereldbekerwedstrijd gewonnen..... Die is gezond en wel 26 geworden (en heeft dan een stom ongeluk gehad op stal). Een paard met deftig potentieel heeft met een goeie ruiter trouwens ook geen trainingsperiode van 2jaar nodig voor een parcours van 120cm, als de ruiter 'm goed kan begeleiden dan springt die dat in een half jaartje zonder al te veel problemen.
Soit, ik zeg niet dat je een jong paard dagelijks sprongen van 120cm moet voorzetten (zelfs algemeen, ook geen dagelijkse sprongen van 70cm), noch zeg ik dat je een jong paard wekelijks parcours van 120cm moet laten springen. Wel zeg ik dat een goed paard met een goeie ruiter, dat wekelijks een parcours van 80cm springt, geen probleem zal hebben met een uitzonderlijk parcours van 120cm.
M__ schreef:belg nederlander of chinees darco heeft nu eenmaal veel betekend voor de springsport :Y)
maar net zoals sporter en tantjeu zeggen een paard met wat vermogen en een dergelijke ruiter hebben geen 3jaar intesief trainen nodig om 1.20 te springen
xRaven schreef:Maar al heeft een paard geen 3 jaar intensief trainen nodig om op dat niveau te kunnen lopen, is het dan alsnog wel verstandig het alsnog te doen?
Lijkt mij dat het niet erg gezond is voor zo'n jong paard om al zo hoog te moeten springen. Hij is notabene nog in de groei..
Maar dat kan aan mij liggen
sporter schreef:M__ schreef:belg nederlander of chinees darco heeft nu eenmaal veel betekend voor de springsport :Y)
maar net zoals sporter en tantjeu zeggen een paard met wat vermogen en een dergelijke ruiter hebben geen 3jaar intesief trainen nodig om 1.20 te springen
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar zo zijn er meer. Dat is nog heel wat anders als de grootste hengst aller tijden.
Ik dacht eerste dat tante bedoelde dat dat hij een hoge schoft had ofzo

xRaven schreef:Met "Jong" Bedoel ik een jaar of 4.
En met hoog bedoel ik 1.20
Hij kan het heus wel. Maar met zo hoog springen, bedoel ik ook echt serieus en vaak trainen.
Zo'n paardje hoort niet zo hard te moeten werken op zo'n leeftijd.
Hij heeft dan nog nieteens de puberteit bereikt..