Heiniger Progress schoonmaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielledBr

Heiniger Progress schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:11

Afgelopen oktober heb ik voor het eerst mijn eigen scheermachine gekocht, een Heiniger Progress. Paard is er eind oktober mee geschoren en daarna wilde ik hem weer helemaal schoonmaken. Messen eraf gehaald en deze helemaal schoongemaakt. Toen kwam de scheerkop aan de beurt maar deze heb ik nooit helemaal schoon gekregen.

Omdat ik toen nog een keer zijn benen wilde scheren aangezien hij mok had en ik deze delen niet kon scheren ivm korstjes, wilde ik dit later nog een keer goed schoonmaken. Nu is de mok weg maar ook de ongeschoren delen op zijn voeten zijn er niet meer waardoor ik de scheermachine graag nog helemaal schoon wil maken.

Nu kom ik niet diep genoeg in de scheerkop om deze ook helemaal haar en vuilvrij te krijgen. Iemand die de Heiniger Progress ook heeft en tips heeft om deze goed schoon te krijgen?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:20

Ik heb hem ook en maak hem na iedere scheerbeurt helemaal schoon.
Ik haal de meeste haren weg met een oude tandenborstel en wat keukenrol.
daarna spuit ik met wat WB40 (soort van smeerolie) de boel schoon.
werkt super.

aslo

Re: Heiniger Progress schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:32

Ik blaas 'm altijd schoon met de compressor, ideaal. Ook tijdens de scheerbeurt. Maar goed niet iedereen heeft zo'n ding bij huis natuurlijk.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:34

Ik doe hem ook met een compresser schoonmaken
eerst haal ik ergste vuil weg met een borsteltje. Dan met compresser en soms nog wd40 voor smering. Heb hem nu 3 jaar zonder problemen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:58

aslo schreef:
Ik blaas 'm altijd schoon met de compressor, ideaal. Ook tijdens de scheerbeurt. Maar goed niet iedereen heeft zo'n ding bij huis natuurlijk.

zo doe ik het ook, als nieuw is hij daarna :D. Misschien ergens bij een garage/buurman vragen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:21

aslo schreef:

Werkt idd super!
Heb eerst ook altijd lopen hannesen met borsteltjes en weet ik het, maar met een compressor zijn ze zo schoon!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:32

Dankjewel allemaal voor de reacties. Helaas ken ik niemand in de buurt met een luchtcompressor dus dit is helaas geen optie voor mij. Ik heb m'n apparaat nog eens nagekeken en nog eens goed schoongemaakt met een lepeluiteinde met papiertje eromheen. Hij was op zich best schoon al, het ging mij meer om de kleine haartjes ed die achter bleven doordat alles zo vet is.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:00

Je kan hem ook opsturen voor een "apk" beurt. Ik heb dat ook eens gedaan en dat is heel goed bevallen en niet eens zo duur. Hij scheerde echt als nooit tevoren en was brandschoon.

Ik geloof dat je hem naar td kommer op bokt kan sturen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:01

En als je het eens probeerd met je fohn op de koudste stand? Misschien kan je op die manier nog wat beter schoon blazen?

De meeste autobedrijven hebben wel een compressor staan, als je het aardig vraagt mag je hem vast wel even lenen :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:53

Leonieke schreef:
Je kan hem ook opsturen voor een "apk" beurt. Ik heb dat ook eens gedaan en dat is heel goed bevallen en niet eens zo duur. Hij scheerde echt als nooit tevoren en was brandschoon.

Kommer Biopharm :D daar stuur ik ook alles naartoe, messen, scheerkoppen. En inderdaad de apparaten voor onderhoud, top service!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:06

vd Water aan de sportlaan in Rotterdam doet dat ook (onderhoud, messen slijpen, onderdelen vervangen) daar breng ik al jaren mijn machine en messen. plus je kunt t ook opsturen, sturen zij t weer terug.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:01

Nathalie84 schreef:
Leonieke schreef:

Kommer Biopharm :D daar stuur ik ook alles naartoe, messen, scheerkoppen. En inderdaad de apparaten voor onderhoud, top service!

Ja, dat inderdaad ja. Is mij ook onwijs goed bevallen en niet eens duur!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:41

wat betalen jullie dan voor een onderhoudsbeurt daar? Ik heb net een nieuw apparaat besteld en ben van plan om hem goed te gaan onderhouden dus als je hgem ergens heen kan sturen is dat wel interessant :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:07

gewoon even bellen wat de huidige prijzen zijn, ik heb die ergens staan, maar weet ze even niet meer uit mijn hoofd. Er zullen ook wel locale onderhoudsbedrijven zijn, maar ik stuur hem toch graag naar Heiniger zelf terug.

Kosten zijn natuurlijk ook afhankelijk van wat er eventueel vervangen moet worden. IK heb die van mij nu 1,5 jaar en ik schat zo'n 50-60 paarden mee geschoren, ik wacht tot feb/mrt ivm einde scheerseizoen en dan gaat hij richting kommer biopharm. Mijn messen zijn op dit moment bij hun om geslepen te worden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:23

doe ze ook andere merken? Aangezien ik net de aanbieding bij de paardendrogist heb besteld, scheede nl 110 euro met normaal

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:01

Ik weet het zeker van Heiniger en Aesculape, andere merken weet ik niet. Gewoon even bellen, ze zijn erg vriendelijk.