Wie kan mij helpen om er weer bovenop te gaan? En dat we allebei geen stress krijgen.Hier het filmpje van het oefenparcourtje
:http://www.youtube.com/watch?v=xdRVCpfUcUo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wie kan mij helpen om er weer bovenop te gaan? En dat we allebei geen stress krijgen.
:
!

kim345 schreef:gewoon eerst lekker thuis oefenen en spring ookm verschillende hindernissen? Bijvoorbeeld dat je er iets onde rlegt of zo,
dan lijken de hindernissen op wedstrijd helemaal niet zo eng en dan kun thuis vertrouwen krijgen?
En idd wat ook boven genoemd is achterover blijven zitten voor de sprong, als het ware wachten op je pony, en been eraan houden, niet gaan racen maar wel been eraan houden dan weet je pony ook dat je wel wil springen. En pas als je pony afzet mee naar voren gaan,
En verder hebben we niks speciaals
kim345 schreef:je kan er een stoel onder zetten?
heb ook wel eens een wipwap eronder gezet, of een zeiltje,
haha toen vlogen we echt xd
Maar je kan vast wel iets 'geks' vinden om eronder te zetten

bonniegirl03 schreef:kim345 schreef:gewoon eerst lekker thuis oefenen en spring ookm verschillende hindernissen? Bijvoorbeeld dat je er iets onde rlegt of zo,
dan lijken de hindernissen op wedstrijd helemaal niet zo eng en dan kun thuis vertrouwen krijgen?
En idd wat ook boven genoemd is achterover blijven zitten voor de sprong, als het ware wachten op je pony, en been eraan houden, niet gaan racen maar wel been eraan houden dan weet je pony ook dat je wel wil springen. En pas als je pony afzet mee naar voren gaan,
Wij hebben alleen maar palen en balkenEn verder hebben we niks speciaals
Queelens schreef:Het is vrij logisch dat als jij hem strest dat je pony weigert.
Ik ken zoveel mensen die bij hun 1e oefenspringen of 1e debuut gewoon niet verder dan hindernis 1 of evt 2 kwamen omdat ze gewoon zo hard streste en het paard dan gewoon weigert terwijl het thuis allemaal weg gaat.
dus lekker oefenen en gewoon op wedstrijd gaan daar leer je alleen maar van echt waar
Heb het zelf met dressuur ook gehad dat ik teveel streste en mijn paard daardoor in protest kwam na 2x was het over toen wist ik er wel raad mee
op de manege. ze deed het hartstikke goed alleen het was 50cm en op echte wedstrijden moet ik 70cm. Dus dat word nog even oefenen!