Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:In haar hand had ze een brokje om aan haar paard te geven.
mika11 schreef:De pony heeft vorig jaar een poosje apart gestaan omdat hij zo dominant was in de groep. Maar met de merries waar hij nu mee staat gaat het wel goed. Ik denk niet dat de pony apart komt te staan.
stef schreef:Een brokje hoeft een paard niet te zien... Een paard is niet achterlijk...
Gewoon NOOIT voeren in de groep.
Jammer dat de pony nu bestempeld wordt als klote bok door een menselijke fout.
Maarja, zo gaat het heel erg vaak helaas
Lusitana schreef:mika11 schreef:De pony heeft vorig jaar een poosje apart gestaan omdat hij zo dominant was in de groep. Maar met de merries waar hij nu mee staat gaat het wel goed. Ik denk niet dat de pony apart komt te staan.
Het gaat dus niet goed, want hij eigent de merries toe. Hij heeft het leuk, maar voor de eigenaren van de merries is het een probleem. Stal eigenaar is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn klanten en het is de moeite waard om het voorval te melden en te vragen of de pony toch niet in een groep met ruinen of apart kan.
stef schreef:Waarom wordt er nu allemaal zoveel poeha bij gehaald?
Er wordt een fout gemaakt door een paard in een groep te voeren. Ander paard pikt dat niet. Is geen excuus, paard had op dat moment ongelooflijk op zn mieter moeten krijgen.
Nu allemaal maatregelen treffen, waarom? Volgende keer gewoon zorgen dat je geen voer bij je hebt en klaar is klara
Varekaj schreef:Er was een brokje bij, wie weet zat dat in de dame haar zak? Nou weet ik wel dat paarden een vreselijk goed reukvermogen hebben, maar ze kunnen nog altijd niet door een jaszak heen kijken en het is ook niet dat ze op meters afstand gaan ruiken dat je dat bijhebt.
Daarnaast heb ik soortgelijke ervaring ZONDER ook maar iets van voer. Voeren ging net super eenvoudig, het was maar als je een ander paard aandacht ging geven of uit de weide wou halen. Kon het paard wegsturen bij de voeding, kon ze overal aaien, al wat je wil maar d'r maatje weghalen? No f*cking way. Dus het hoeft niet noodzakelijk daarmee te maken hebben. AAls die ruin nou gewoon die merries als zijn kudde ziet, als iets van HEM, dan is het gewoon uit dominantie en wil hij zijn kudde beschermen. Daar heeft voer niks mee te zien, wel wie de leider is.
En ik vind dat al helemaal geen fijn idee dat er dan een kind van 14 bij moet die eerst nog bang was ook.

mika11 schreef:stef schreef:Een brokje hoeft een paard niet te zien... Een paard is niet achterlijk...
Gewoon NOOIT voeren in de groep.
Jammer dat de pony nu bestempeld wordt als klote bok door een menselijke fout.
Maarja, zo gaat het heel erg vaak helaas
Het is geen klote bok, zo wordt hij ook niet bestempeld. Het is altijd een hartstikke leuke en lieve pony daarom hoop ik maar dat het eenmalig was. En misschien idd een stalregel maken of zo, om geen brokjes mee te nemen in de paddock.