Voernijd, hoe af te leren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1topper1

Voernijd, hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 18:03

Mijn paard heeft voernijd. Niet naar mij toe maar naar de andere paarden.
Hoe kan ik dit afleren? Het is namelijk erg vervelend. Iedere keer als ik ze wat lekkers geef kan ik bijna niet bij de andere paarden komen omdat zij ze dan de hele tijd weg jaagt. En naar ze bijt. Ik schreeuw dan wel eens wat maar dit lijkt niet tot der door te dringen want vervolgens staat ze weer lief met der oortjes naar voren om nog meer te krijgen..

chrisje_83

Re: Voernijd, hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:11

Haar gedrag negeren!

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 18:22

hoe bedoel je? Moet ik haar dan negeren als ze de rest aanvalt of als ze lief met der oortje bij me komt staan? Want als ze bij me komt doet ze toch niks fout?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:23

Beiden, want in principe beloon je haar gedrag dan als ze met haar oortjes naar voren bij je aankomt.
Verder snap ik ook niet goed waarom je haar in de kudde snoep geeft :o Dat kan je toch veel beter, om dit gedrag te voorkomen buiten de wei/bak/paddock doen?

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:25

Geen lekkers geven misschien? En als je toch wat wilt geven gewoon in de voerbak op stal.

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:54

ik ben er in de loopder jaren achter gekomen dat paardenvoernijd krijgen omdat er onafhankelijk wordt gevoerd.
als er op een stal gevoerd wordt danmoet dit eigenlijk in 1 keer.
maar er zijn heel veel mensen die hun paard nog wat eten geven als ze aan het werk zijn geweest.
daar door krijgen de buurtjes niets en zo ontstaat vaak voernijd.
bij mij op stal heb ik bijna iedere paard met voernijd binnen gekregen, ze zijn er na 1 jaar meestal vanaf.
en aangezien ik de enige ben die voert, hebben ze ook geen reden om hun eten te verdedigen, want ze zijn dan allemaal aan het eten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:41

Ik verplaats dit topic van MD naar OPG omdat het over gedrag gaat.