Trailer gehuurd, kapot.. verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Trailer gehuurd, kapot.. verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 13:10

Hoi,

Vorige maand heb ik een trailer gehuurd voor mijn twee pony's.
Één van de pony's was enorm moeilijk met laden en is op het achterlicht gaan staan van de trailer. Als nood hebben we het klepje van onze eigen trailer erop gedaan zodat we in ieder geval rood licht achter hadden.
We hebben dit aangegeven bij de zaak uiteraard.

Nu kregen we de tip om dit met de aansprakelijkheidsverzekering te regelen.
In het eerste telefoontje werd gezegd dat we dit gewoon konden laten vergoeden.
Maar zojuist kreeg ik een telefoontje dat dit niet vergoed kon worden.

Allebei met de reden:
De trailer was gehuurd.
Was het geleend, dan was het een ander verhaal.

Overigens is er niets ondertekend voor het huren van de trailer.

Verwarrend.
Is er iemand met verstand (dus liever geen speculaties) hiervan, die weet hoe dit in elkaar steekt?

fjordjes

Re: Trailer gehuurd, kapot.. verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:16

Hoefde je geen borg te betalen dan? Meestal word daar dan de eventuele schade vanaf gehaald.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:20

Het is inderdaad zo dat wanneer je iets huurt en hieraan schade toebrengt, de AVP (aansprakelijkheidsverzekering) dit niet dekt. Het afwijzend standpunt is juist. Voor de zekerheid zou je het in je polisvoorwaarden kunnen nakijken maar de meeste (en wellicht allemaal) AVP-verzekeringen hebben een dergelijke bepaling.

en ja, .... het zou inderdaad anders zijn wanneer je de trailer had geleend want dan geldt deze bepaling simpelweg niet.

Overigens ben je wel aansprakelijk voor de schade aan de trailer, het is alleen zo dat de verzekering daar geen dekking voor biedt.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:25

dat is ook precies de reden dat verhuurders meestal de optie geven een extra verzekering te nemen voor de tijd dat je de trailer huurt. Ik weet niet of je de trailer bij een particulier hebt gehuurd maar danzou je kunnen proberen om de verzekering te zeggen dat de trailer geleent was en dat ook tegen diegene te zeggen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:29

Maar er is alleen achterlicht kapot? Daar zou ik niet eens een verzekering voor inschakelen. Dat kan toch niet zoveel kosten?

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:31

:? je praat over verzekeringsfraude! Dit is een strafbaar feit, die ik niemand zou aanraden. :n Je blijft je hele leven hier de consequenties van houden .... niet verzekerbaar of tegen hele hoge premies! Om maar niet te spreken in de werksfeer, je spreekt wel over fraude! De meeste werkgevers zijn hiervan ook niet gecharmeerd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:36

Denk idd dat je beter het zelf hsd kunnen laten repareren kost je minder moeite tijd en geld.

Heb wel vaker dat ik de rondslomp van een verzekering niet wil onder het eigen risico bedrag.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 13:39

Wie heeft het over verzekeringsfraude?

Maar dan is het dus duidelijk en heeft mevrouw 1 het aan de telefoon verkeerd gezegd of ze snapte er zelf weinig van.
Diablo, Ik weet niet precies of het alleen het achterlicht was, het bedrag was vrij hoog. Geeft verder niet, het moet toch betaald worden :)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:39

Precies!
Het glas van het achterlicht is waarschijnlijk stukken goedkoper dan je eigen risico.
Slim is het om gewoon uit eigen zak te betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:44

Nou zelfs met een geleende trailer valt het nog niet onder aansprakelijkheid.
Mijn paard heeft een keer een geleende trailer helemaal total loss geslagen. Werd niet vergoed door beider verzekeringen niet. Alleen indien de trailer zelf een aanhangwagenverzekering had gehad. :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:29

Dat is op zich raar, de schade van de trailer valt toch onder de AVP verzekering van de eigenaar van het paard? Wat was de reden dat ze niet vergoeden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:47

cissy schreef:
Dat is op zich raar, de schade van de trailer valt toch onder de AVP verzekering van de eigenaar van het paard? Wat was de reden dat ze niet vergoeden?

De reden was heel simpel. U had de trailer apart moeten verzekeren (de eigenaar dan) met een aanhangwagenverzekering.

Kijk maar in de kleine lettertjes, daar staat het. Kassa... trailer van bijna 10.000 euro. :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:08

Kijk maar in de kleine lettertjes waarvan?
Effe voor mijn beeldvorming, het paard heeft toch schade aan de trailer toegebracht dan valt dat toch onder de AVP van het paard? Dat heeft dan toch niks met de aanhangerverzekering van doen?

Als het paard schade aan voor mijn part de auto had toegebracht zou het wel worden vergoed?? Ik snap die redenatie niet zo. De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor de schade die het paard toedient aan zaken van derden, in dit geval dus een geleende trailer, dan maakt het toch niet uit of die zaak van derde al verzekerd is??

*waar is LDRD?*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:05

cissy schreef:
Effe voor mijn beeldvorming, het paard heeft toch schade aan de trailer toegebracht dan valt dat toch onder de AVP van het paard? Dat heeft dan toch niks met de aanhangerverzekering van doen?

Als het paard schade aan voor mijn part de auto had toegebracht zou het wel worden vergoed?? Ik snap die redenatie niet zo. De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor de schade die het paard toedient aan zaken van derden, in dit geval dus een geleende trailer, dan maakt het toch niet uit of die zaak van derde al verzekerd is??

*waar is LDRD?*

Auto is apart verzekerd. Die wordt dus wel vergoed. Je hebt immers je auto verzekerd. Je aanhangwagen moet apart verzekerd zijn anders wordt de schade niet vergoed.
Geloof mij maar want ik heb de ellende aan levende lijve ondervonden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:12

ik snap jou wel maar het gaat hier volgens mij niet om het feit of het 'ding' waar schade aan is verzekerd is of niet, het paard wat de schade veroorzaakt moet de schade betalen (of in dit geval de eigenaar) via de AVP/WA verzekering. dáár gaat het om.
*gaat LDRD PB-en, ik ben nou toch wel benieuwd....*

degene waar de trailer van is hoeft niet verzekerd te zijn voor schade die anderen eraan toebrengen alleen voor schade die ze er zelf aan toebrengen, mijn trailer is ook all-risk verzekerd maar als mijn stalgenoot m leent en er wat kapot gaat zullen ze toch echt de schade zelf moeten betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:54

cissy schreef:
degene waar de trailer van is hoeft niet verzekerd te zijn voor schade die anderen eraan toebrengen alleen voor schade die ze er zelf aan toebrengen, mijn trailer is ook all-risk verzekerd maar als mijn stalgenoot m leent en er wat kapot gaat zullen ze toch echt de schade zelf moeten betalen.

Ik heb er ook echt gezeik mee gehad. Mijn verzekering dekte het niet, die van de eigenaar ook niet. Alleen omdat de trailer niet verzekerd was. Mijn paard had de schade toegebracht.
Als de eigenaar er met de shovel tegenaan was gereden en hij was total los was het weer anders.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:34

Suzanne F. schreef:
cissy schreef:

*waar is LDRD?*

Auto is apart verzekerd. Die wordt dus wel vergoed. Je hebt immers je auto verzekerd. Je aanhangwagen moet apart verzekerd zijn anders wordt de schade niet vergoed.
Geloof mij maar want ik heb de ellende aan levende lijve ondervonden.

voor zover ik weet heeft het niks met de verzekering van de auto te maken. als mijn paard een deuk trapt in jou auto wordt dit gewoon betaald door mijn WA verzerkering.

ik denk dat het verschil hem zit in het feit dat je een paard vervoerd met een trailer. daar is een trailer nou eenmaal voor bedoeld. als je paard hem dan sloopt, dan is het je eigen risico. jij hebt er bewust voor gekozen om je paard in de trailer te zetten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:10

Tsja, ik wil het wel uitleggen hoe het zit, maar dat is nog niet direct eenvoudig. Hier zitten heel veel haken en ogen aan. Moet echt even nadenken hoe ik dat ga proberen uit te leggen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 13:06

Interessant!

Overigens wil ik wel benadrukken op mijn verhaal dat ik het absoluut betaal hoor. :j Niet meer dan logisch, maar omdat ik twee personen heb gesproken bij de verzekering die allebei hetzelfde argument hebben waarvan de één zegt dat het wel vergoed word en de ander zegt dat het niet vergoed word. Ben ik daar benieuwd naar. Het gaat in dit geval dus echt niet om verzekeringsfraude (anders leg ik het verhaal ook niet uit aan de verzekering zoals het gegaan is?????) of dat ik niet wil betalen :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:47

Ik heb nog even nagedacht, maar ik zou niet weten hoe ik dit zonder er een enorm verhaal van te maken zou moeten toelichten. Het is nogal complex. Daar komt nog bij dat ik een eigen visie hierop heb die ik niet openbaar wil delen :P .
Ik houd het nog even in mijn achterhoofd en als ik wat meer tijd heb zal ik eens kijken of het zonder ingewikkelde verhandeling toch wil lukken.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:53

Nils_010 schreef:
Ik weet niet of je de trailer bij een particulier hebt gehuurd maar danzou je kunnen proberen om de verzekering te zeggen dat de trailer geleent was en dat ook tegen diegene te zeggen.

Even voor de goede orde;
Bij fraude had ik het over deze geplaatste opmerking (zie quote). :j