Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Yinthee schreef:Grondwerk is de sleutel tot succes, echt waar. Alleen moet je het wel op de goede manier toepassen.
Je zegt dat je dit al geprobeerd hebt zonder succes, maar dan denk ik toch dat je ergens iets verkeerd hebt gedaan. Welke grondwerk oefeningen heb je met haar gedaan?
Geweld is trouwens NOOIT de oplossing, dus je paard een flinke trap geven, hoe erg ze het bloed soms ook onder je nagels vandaan weer te halen, maakt het NIKS beter, echt niet.
Dat ze met rijden "onmogelijk" is, is begrijpelijk, als je op de grond al niet eens fatsoenlijk contact met haar kunt krijgen. Stap er dus voorlopig gewoon niet op en ga eerst met haar aan de slag op de grond.
Zoals ik dit lees is dit puur een 'respect' probleem, dat ontbreekt in jullie relatie en dat moet je dus eerst zien te krijgen, van BEIDE kanten.
Zorg daarbij wel dat je met de eigenaars op 1 duidelijke lijn komt, ga desnoods samen met hun een keer aan de slag, want het is wel belangrijk dat niet iedereen haar anders behandeld.
Allemaal moeten jullie kalm blijven, uitstralen dat jij de baas bent, consequent zijn, maar wél eerlijk blijven.
Kwaad worden heeft geen zin, slaan/schoppen óók niet en gillen zal ze ook niet begrijpen.

Elin_ schreef:word ziek van die mensen die direct sporen en zweep erbij pakken omdat ze direct hun ''macht'' positie willen laten zien.

) en ik dan meegesleurd word. Een touwhalster ga ik een keer proberen, kijken of ze daar beter mee reageert.