wel of niet een nieuwe cap om de zoveel tijd..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Isa

wel of niet een nieuwe cap om de zoveel tijd..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 20:47

hoi bokkers.,

Mijn vraag is moet Je omde zoveel tijd een nieuwe cap aanschaffen?? ik hoorde namelijk mensen zeggen dat de caps, als je een nieuwe koopt beter is. en na een tijd weer ee nieuwe.. is dit zo? en hoevaak nemen jullie een nieuwe cap?

Sorry als dit in een verkeerd onderwerp staat ik kon niet vinden waar dit moest.,. en ik kon ook geen topics hierover vinden..

Groetjes en alvast bedankt voor je reactie :D

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:49

Ik koop pas een nieuwe cap als ik op de cap gevallen ben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:51

_DP_ schreef:
Ik koop pas een nieuwe cap als ik op de cap gevallen ben.

Mee eens, doe ik ook.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 20:56

oke, bedankt voor jullie reacties.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:59

Volgens de een of andere mens zou het om de 5jaar moeten zijn omdat de wetgeving dan veranderd is of de veiligheid van de caps. Ik heb mijn vorige bijna 10jaar gehad en ging nog perfect. Beste is denk ik idd om wanneer je op je hoofd gevallen bent of het echt hoort dat de cap gebroken is een nieuwe te kopen. Maar een van 20jaar terug lijkt me niet zo veilig ;)

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:00

Ik heb mijn huidige cap al een aantal jaar. Nog niet mee gevallen dus ik ga ervan uit dat hij dan nog steeds zijn functie behoudt :P
Ik koop een nieuwe als deze 'versleten' is of als ik er een keer goed hard mee val. Al hoop ik niet dat dat gaat gebeuren ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:01

SemperFi schreef:
Ik heb mijn huidige cap al een aantal jaar. Nog niet mee gevallen dus ik ga ervan uit dat hij dan nog steeds zijn functie behoudt :P
Ik koop een nieuwe als deze 'versleten' is of als ik er een keer goed hard mee val. Al hoop ik niet dat dat gaat gebeuren ;)

exact zoals ik van cap wissel.

_Isa

Re: wel of niet een nieuwe cap om de zoveel tijd..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:03

oke bedankt ik weet nu waar rekening mee moet houden. en dat ik dus echt niet vaak een nieuwe cap hoef te kopen XD

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:09

Bedenk wel dat je je cap eigenlijk ook moet vervangen als je em LAAT vallen, dus zonder hoofd erin. Dan kunnen er namelijk ook barsten en scheuren in komen...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:10

ik heb nu 3 maanden een nieuwe cap. die andere heb ik 6 jaar gehad :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:10

Ik heb toevallig vandaag een nieuwe cap gekocht. Maar inderdaad, het is verstandig om een nieuwe cap te kopen als je op je hoofd bent gevallen.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:19

kleinvosje schreef:
Bedenk wel dat je je cap eigenlijk ook moet vervangen als je em LAAT vallen, dus zonder hoofd erin. Dan kunnen er namelijk ook barsten en scheuren in komen...

Maar als je hem "laat vallen" zitten de scheuren dan van binnen die kan je dan niet zien neem ik aan..?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:21

Nee, vaak kun je die niet zien, zitten onder de stof. Dat is ook meteen het linke, doordat je ze niet ziet, denkt men vaak dat ze er helemaal niet zijn. Daarom kun je maar beter geen risico noemen en toch gewoon een nieuwe kopen.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:29

kleinvosje schreef:
Nee, vaak kun je die niet zien, zitten onder de stof. Dat is ook meteen het linke, doordat je ze niet ziet, denkt men vaak dat ze er helemaal niet zijn. Daarom kun je maar beter geen risico noemen en toch gewoon een nieuwe kopen.

oke bedankt! dat wist ik niet, als ik me cap laat vallen houd ik er nu zeker rekening mee!

Leylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:45

het hoeft ook niet eens om scheuren te gaan, maar het materiaal kan dan al wel zo verzwakt zijn dat bij 1 klein tikje later de cap alsnog openbarst....dus ook al kun je het niet zien, altijd vervangen na een val!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:48

ik koop een nieuwe:
-als het nodig is. (kapot ect.)
-als ik er op uit gekeken ben
-een nieuw kleurtje voor bij de rest bij mijn spullen.
hihi.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:48

Het is meestal ook verstandig als je nooit gevallen bent, cap hebt laten vallen, om na 10 jaar toch een nieuwe cap aan te schaffen.
Het materiaal in de cap (wit materiaal) is dan 'op'. Dit is bij alle helmen zo. Door zweet wat erin trekt (of eventueel regenwater) zal dit materiaal niet de juiste ondersteuning meer bieden. Als je dan valt, zal je cap breken en je hoofd niet meer beschermen.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:50

Kopen jullie serieus na elke val (met of zonder hoofd) een nieuwe cap :oo

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:55

S__L schreef:

uhm,.. nee dan kan ik namelijk om de maand een nieuwe aanschaffen, of zelfs nog veel vaker :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:03

Nee, ik koop niet na elke stuiter een nieuwe cap, ik laat mijn cap nooit stuiteren. Als ik eraf val en mijn hoofd raakt de grond niet, dan ook niet. Maar raakt mijn hoofd met cap wel iets hards, gaat ie er toch echt uit.

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:13

Firefly4 schreef:
Het is meestal ook verstandig als je nooit gevallen bent, cap hebt laten vallen, om na 10 jaar toch een nieuwe cap aan te schaffen.
Het materiaal in de cap (wit materiaal) is dan 'op'. Dit is bij alle helmen zo. Door zweet wat erin trekt (of eventueel regenwater) zal dit materiaal niet de juiste ondersteuning meer bieden. Als je dan valt, zal je cap breken en je hoofd niet meer beschermen.

Mijn gpa helm is nu 10 jaar oud, en ik gebruik hem dagelijks, ik was eigenlijk nog niet van plan om een nieuwe te kopen.
Ben nog nooit gevallen op mijn hoofd bij een val.

Maar ik dacht dat het bij een val juist de bedoeling was dat de cap breekt, en daarmee de klap opvangt.

Ben benieuwd of het werkelijk zo is dat dat schuim dan niet zo sterk meer is na 10 jaar.
Ga dit topic even volgen om te zien wat anderen ervan vinden.

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:14

kleinvosje schreef:
Nee, ik koop niet na elke stuiter een nieuwe cap, ik laat mijn cap nooit stuiteren. Als ik eraf val en mijn hoofd raakt de grond niet, dan ook niet. Maar raakt mijn hoofd met cap wel iets hards, gaat ie er toch echt uit.

mee eens!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:15

9166schier schreef:
Maar ik dacht dat het bij een val juist de bedoeling was dat de cap breekt, en daarmee de klap opvangt.

Dat is ook zo, maar het gebeurt ook vaak zat dat de cap niet breekt maar er wel barsten in komen die niet zichtbaar zijn, maar waardoor het bij een volgende val wel erger fout kan gaan...

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:45

S__L schreef:

Nee, want dan kan ik veel te vaak een nieuwe kopen! :+ Koop alleen een nieuwe als ik echt met mijn hoofd op de grond of in de hindernis ben gevallen :P

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:27

Eigenlijk zou je inderdaad een cap moeten kopen bij elke klap die hij krijgt. Dat kan zijn dat jij hem laat vallen of het kan zijn dat je op je cap valt. In praktijk doe ik dat alleen niet, want ik ben nogal lomp af en toe en dan laat ik dat ding uit mijn handen vallen BOEM. Om dan elke keer een nieuwe te kopen vind ik dan ook weer iets teveel van het goede, maar als het echt hard gaat doe ik het wel. Overigens heb ik mijn cap nu 2 jaar volgens mij en die hiervoor heb ik 5 jaar gehad. Toen ben ik er hard meegevallen en heb ik hem dus ingewisseld.