hengstenstreekjes??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline_

hengstenstreekjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 17:10

hoi!!

onze 2 jarige hengst bounty is altijd erg braaf in de omgang, hij loopt makkelijk mee aan de hand etc. maar nu de grond hier zo ontiegelijk bevroren is kan hij er bijna niet uit en daar is meneer het niet mee eens! hij kan het niet meer opbrengen om fatsoenlijk naast je te blijven lopen en blijft maar steigeren en springen tot hij in de bak is, zodra ik hem dan los maak gebeurd er dus helemaal niks }:0 hij loopt een rondje en gaat dan bij de draad staan wachten tot ik hem weer kom halen om naar stal te gaan.
zodra ik hem dan weer vast maak begint hij gelijk weer te ouwehoeren {x)

wat is wijsheid? negeren of afstraffen? tot nu toe alles genegeerd :Y)

pubers....

julius_juut

Re: hengstenstreekjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:24

Hmm, hoe erg is de bak bevroren? Ik vind het klinken alsof hij te veel energie heeft (begrijpelijk met dit weer) maar gewoon geen zin heeft het er in zijn eentje uit te gooien.
Kan je een ander, speels, paard bij hem in de bak zetten zodat ze elkaar wat gaan opjagen? Of anders zelf zorgen dat hij wat gaat rennen en energie lozen?

Yngvar doet meestal hetzelfde als wat jij beschrijft, ook als wij eigenlijk zeker denken te weten dat er iets van overtollige energie in zit. Als we hem dan even aanmoedigen komt het er toch uit en gooit hij al rennend even een paar keer zijn kont in de lucht en is de woestheid er weer uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:26

herkenbaar hoor en zeker geen hengsten streken.
mijn ruin deed het vroeger ook,stond dan dom bij de deur van de bak te wachten of ik bij hem kwam. :+

maak ik wat gekke geluiden of wapper eens een keer ergens mee dan gaat zijn staart de lucht inen rent hij al bokkend weg.

als het in de bak toelaatbaar is zou ik er zeker even achter aan gaan zodat hij toch even gaat rennen.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 17:53

onze bak is echt keihard! het sneeuwt hier amper het vriest eigenlijk alleen maar! de bak is wel vlak maar hij zal maar net een stap verkeerd zetten.. ik heb hem vanmiddag wel even laten draven maar hij is zo voorzichtig dat er niet meer uitkomt dan een sukkel drafje..

op het moment kan hij niet met andere paarden naar buiten we hebben hem 2 weken geleden apart gezet omdat hij droes heeft/had het is open gebroken en zelfs al aan het genezen, (wond is al dicht en ziet er erg goed uit!) hij heeft ook geen koorts en is verder niet ziek oid maar ja ik durf er nog even niks bij te zetten..

Aurelie_x3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:31

Als het echt niet te doen is beter binnen he . of anders gewoon paar rondjes me wandelen fz?