Zadel verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:31

Nu ik volgende week een wow laat aanmeten. Ben ik hier toch overna aan het denken.
Ik lees zo vaak op bokt dat er weer zadels gestolen zijn. Dat ik mijn dure WoW straks wil laten verzekeren.
Nu is mijn paard verzekerd bij Equinerisk en heb begrepen dat ze daar ook een zadelverzekering hebben. Heeft iemand daar ervaring mee.
Helaas kan ik mijn zadel niet elke keer mee naar stal nemen. Anders had ik dat wel gedaan.
Hij ligt dan op stal in een verwarmde zadelkamer met ijzeren zadelkasten met slot en buiten de openingstijden gaat deze zadelkamer ook op slot. Maar overdag is hij dus gewoon open en niet altijd toezicht. Zo'n zadelkast hebben ze natuurlijk ook zo open.

Wie heeft zijn zadel nog meer verzekerd en heeft er meer informatie over?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:25

Je kunt hiervoor een sportartikelenverzekering afsluiten bij de Europeesche. Je hoeft je spullen dan niet apart te verzekeren, je verzekert dan voor de aanschafwaarde, bijvoorbeeld totaal 3500,- voor zadel, hoofdstel, laarzen e.d.

Stephanie_W

Re: Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:46

Ik lees even mee. Ga morgen een nieuw prestige zadel kopen.
Bij ons op stal zeggen ze dat je het zadel onder je inboedelverzekering kan laten vallen. Je moet het wel apart melden, aangezien het zadel op een andere locatie ligt. In sommige gevallen kan dit kosteloos.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:02

Ik had begrepen dat het zadel dan ook regelmatig thuis moet liggen en dat je dit moeten kunnen aantonen.
Bij de inboedelverzekering.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:04

Mijn zadel is ook verzekerd, gewoon bij mijn eigen inboedelverzekering. Ik moest het adres opgeven van de stal en het zadel moet in een afgesloten ruimte met slot zitten.
Ik krijg alleen het geld uitgekeerd als er inbraaksporen aan de kast zitten. Ik betaal niks extra's ervoor.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:07

fjordjes schreef:
Mijn zadel is ook verzekerd, gewoon bij mijn eigen inboedelverzekering. Ik moest het adres opgeven van de stal en het zadel moet in een afgesloten ruimte met slot zitten.
Ik krijg alleen het geld uitgekeerd als er inbraaksporen aan de kast zitten. Ik betaal niks extra's ervoor.

ik heb dit ook zo, er moet braakschade aan het gebouw en de kast zijn, dan krijg ik uitgekeerd.
ik hoef mijn zadel niet eens in de zoveel tijd mee naar te huis nemen

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:14

Voor mij geld hetzelfde verhaal als fjordjes, gewoon meeverzekerd in de inboedelverzekering met een aantekening op welk adres het ligt. Alleen vergoeding bij braaksporen, verder geen extra kosten aan verbonden.

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:17

Bij ons op stal is er een keer ingebroken en hebben ze van veel mensen de zadels meegenomen. Ze hebben gewoon de kasten open geknipt. De eigenaar was daarvoor verzekerd dus hebben degene die hun zadel kwijt waren een nieuw zadel kunnen kopen. Sommigen moesten natuurlijk wel bijbetalen omdat zij een al wat ouder zadel hadden maar het was toch goed geregeld.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 14:34

Mijn vriend regelt de inboedelverzekering. Ga ik toch maar aan hem vragen of die wil informeren of het bij ons ook mogelijk is.
Het zadel moet dan wel in een afgesloten kast zitten. Maar moet de ruimte waar de kast staat ook afgesloten zijn?
Want dat is overdag niet het geval.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:45

Je kan er voor kiezen om een zadelslot te gebruiken in je zadelkast, ik weet alleen niet of je de ruimte doorvoor hebt. Daarnaast kan het inderdaad ook bij je inboedelverzekering opgenomen worden wat ook erg veel kan schelen in de kosten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 03:41

Wij hebben op stal van die standaardkasten die je ook in elke ruitersportzaak kunt kopen.
Denk niet dat daar een zadelsteun met slot in past. Of bedoelde je niet die?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:32

Niet elke verzekering wil een zadel verzekeren wat niet bij jou thuis ligt. Lees ook de voorwaarden van de verzekering even na, de ene verzekering keert wat 'makkelijker' uit dan bij de andere. Is hij bijvoorbeeld ook verzekerd als hij achterin je auto ligt als je op wedstrijd oid. bent, of als hij in de zadelkamer van je trailer hangt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:10

felicity schreef:
Wij hebben op stal van die standaardkasten die je ook in elke ruitersportzaak kunt kopen.
Denk niet dat daar een zadelsteun met slot in past. Of bedoelde je niet die?

Die bedoelde ik inderdaad, vaak kan het qua lengte wel, ik weet alleen niet of het qua hoogte kan, maar dan zou je de hoogte van je zadelsteun tot aan de onderste plank op moeten meten. Ik kan je wel de gegevens geven tot hoe hoog de klem van de zadelsteun moet komen om je zadel erop en eraf te halen, mocht je dit willen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:57

Mijn zadel zat wel bij de inboedelverzekering in, maar hij mocht niet langer dan 3 maanden achter elkaar uit huis zijn. Dus elke 2 maanden ging het zadel mee naar huis om gepoetst te worden O:) Maar later heb ik, om van het gezeur af te zijn, toch een aparte zadelverzekering afgesloten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:59

@sheela ik ben nu wel erg benieuwd waar jij een zadelverzekering hebt afgesloten.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:07

@felicity, ik zal eens kijken in mijn administratie....
Gevonden! Bij Hippo International postbus 82 6865 ZH Doorwerth 024-3719700

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:13

Dankjewel.
Moest jij een facatuur van het zadel overhandigen?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:16

felicity: nee ik geloof het niet. Ik heb een totaal opgegeven van 1750 euro (geloof ik), dat was 1500 voor het zadel 100 voor het hoofdstel en 50 voor chaps, en 100 voor overige dingen. Zoiets was het .

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:20

Ik heb mijn zadel verzekerd bij Equinerisk. Op de stal waar ik hiervoor stond zijn ook de zadels gestolen. Bij een aantal van mijn stalgenoten werd niets vergoed door de inboedelverzekering, bij andere wel. Dit hangt af van je verzekering. Ik heb ook wel eens gehoord dat je zadel achter minimaal twee sloten moet zitten. En er moet duidelijke braakschade zijn.

Mijn verzekering kost me zo'n 50 euro per jaar, daar wil ik het risico niet voor lopen dat ik niets vergoed krijg door een of ander stom klein regeltje in mijn inboedelcontract.

Edit: Ik moest wel mijn aankoopbewijs opsturen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 14:28

Bij equinerisk kan ik makkelijk mijn zadel verzekeren. Een van mijn paarden is daar al verzekerd.

hoe los je dat op als je van een particulier een tweedehands zadel koopt? Dan heb je toch geen factuur of mag een zelf gemaakt bonnentje met de handtekening van de verkoper en koper ook?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:17

fjordjes schreef:

same here en zadel hoeft niet eens in de zoveel tijd mee naar huis