Slijtplek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Queiito

Slijtplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 17:02

Ik heb gister voor het eerst mijn nieuwe rijbroek met kunstlederen zitvlak aangehad tijdens het paardrijden. Nu zag ik achteraf dat er een soort 'schaaf' plekje op de kunstlederen zitvlak zat, die er volgens mij van te voren nog niet opzat. Is dit normaal? Weten jullie waar dit door komt? Zal ik terug gaan naar de winkel?

Groetjes

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:08

Het is nogal raar dat er een schaafplek opzit al meteen na het rijden.
Bij mijn rijbroeken is het leder ook al wat aan het 'slijten' maar ik heb ze ook al wel eventjes. :P
Als er al een schaafplek opzat toen je hem kocht, denk ik wel dat je het opgemerkt zou hebben.

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:39

Ik heb gister wel met een skijas gereden, omdat ik me te koud had aangekleed :o De jas bleef steeds onder mn billen haken omdat ie eigenlijk een beetje te lang was. Zou het misschien ook daardoor kunnen zijn gebeurt?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:44

Queiito schreef:
Ik heb gister wel met een skijas gereden, omdat ik me te koud had aangekleed :o De jas bleef steeds onder mn billen haken omdat ie eigenlijk een beetje te lang was. Zou het misschien ook daardoor kunnen zijn gebeurt?

Even kijkeb of het idd die plek is. Maar anders ou ik toch even terug gaan naar de winkel.

isaayla

Re: Slijtplek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:46

zit er niks hakends aan je zadel of rijbroek?

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:03

Het kan ook hierdoor komen:
je weet wel hoe de beugelriemen wastgehaakt aan het zadel zitten hè, kijk als je de beugelriem niet helemaal goed 'aantrekt' zal ik maar zeggen en het gespje zit tegen je broek kan het ook daarvan zijn B-)
dat zou al ver gezocht zijn, maar het kan altijd. :P

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:46

Als je er al mee hebt gereden is de kans zeer klein dat ze hem terug nemen, zeker als er steeds een onderdeel van je jas onder heeft gezeten, is er op je zadel ook een plek zichtbaar?

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:24

Ik heb niks aan het zadel gezien (niks hakends oid). Ik rijd op manege paarden, dus het zadel is niet van mij.
De beugelriem kan het ook niet zijn, het plekje zit echt net boven de bil (: Dus laat maar zeggen, vlak onder de naad van het zitvlak (:
Ik denk dat het door mijn skijas komt, kan niks anders bedenken. Het lijkt me stug dat hij zomaar opeens slijt. Ben ook erg blij met mn broek, zou het heel erg jammer vinden als ik hem terug zou moeten brengen ):

goldie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:50

wat raar dat kan je zelf zo toch niet maken

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:45

Erg vreemd.
Bij mijn broeken is bijna niks te zien aan slijtplekken op het leergedeelte terwijl ze toch flink gebruikt worden en ik ze al wat jaartjes heb.
Ik denk niet dat je hem terug zou mogen geven, maar je kunt het altijd even proberen om toch bij de winkel langs te gaan.
En in je jas zijn op die plekken geen knoopjes of dingetjes?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:01

Al komt het van je skijas vind het dan erg slecht dat ie nu al slijt. Ik heb meerdere broeken met leren inzet en rij dagelijks dus de broeken hebben behoorlijk wat te verduren. Maar eigenlijk nooit slijtplekken op die plek.

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:05

Ik heb gister opnieuw gereden met de broek, ditmaal zonder skijas en met een ander zadel. Is hij naderhand gewoon doorgesleten! Er zit gewoon een gat in!
Ik weet 100% zeker dat niet al was na de vorige keer rijden. Vind het een beetje raar dat hij na twee keer rijden al gewoon doorgesleten is, dus ik ga gewoon maar terug naar de winkel.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:38

Ja je moet echt terug gaan, dit kan echt niet! ;)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:43

hallo
ik heb dit ook gehad en ik e stiksel bedekt me een ande zacht stofje en ja hoor dat hlpte zeker nu draag k die broek zeker elke wee
x

brittje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:19

gewoon gaan als je het niet probeert heb je niks en anders misschien een nieuwe of geld terug

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 00:27

hoihoi,

ben uiteindelijk dus maar terug gegaan naar de winkel, en ik mocht gewoon een andere broek uitkiezen voor hetzelfde geld. De winkelvrouw vertelde dat het inderdaad niet hoort dat de broek zo opeens slijt.
Ik ben nu ook wel erg blij met mn nieuwe broek. Eind goed, al goed :)