bokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:21

hey allemaal,
Er is overlaatst een nieuw paard gekomen op de manege. Een kruising tussen een hannoveraan en een belgische warmbloed.
Hij is nog zeer jong een jaarof 5 ,6 mischien. Toen hij net op de manege was had hij steeds de nijging om tijdens het opsteigen omhoog te komen hij doet dit nu niet meer maar hij bokt wel de hele tijd. Als je er nog niet vast opzit begint die als een gek te bokken en tijdens het rijden ook. Het vervelende eraan is da Cartago hem de hele tijd na doet springt hij weg Cartago ook.enz...
Maar nu vraaag ik mij af hoe dat het komt dat dat nieuwe paard zo doet hij wordt nu niet meer bereden en staat daar maar gewoon op de wei. Ik heb al gevraagt of ik er mischien niet op mocht maardat mocht niet . Omdat hij te gevaarlijk is. Doet hij dit uit narigheid of uit speelsheid of zo .Pijn kan niet en met het zadel is er ook niks mis ze hebben hem onderzocht en het zadel laten nakijken .

mvg demi

DB_CARTAGO

Re: bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:23

En sorry als het verkeerd staat maar heb mijn best gedaan om het juiste te zoeken

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:26

Het lijkt mij toch dat het dier pijn heeft als hij zo heftig reageert...?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:29

Als hij echt zo heftig reageert en al meteen bij het opstijgen denk ik toch dat hij echt pijn heeft.
Misschien hebben ze hem zelf even nagegeken, maar hebben ze niks gevonden, de osteopaat kan misschien toch wel iets vinden. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:31

Dat, of ''ff snel'' 'beleerd' op een handelsstal oid... Kennis van me werkt ook op zo'n stal, en hoor af en toe verhalen..... :n Kunnen paarden naar mijn idee hele gekke gewoonten van overhouden.

(en laat even duidelijk zijn, er zijn gerust ook zat goeie handelsstallen waar paarden correct worden beleerd en ingereden)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:22

Een paard is een prooidier, dat wij op de rug willen zitten is al van de gekke eigenlijk. Aan ons dus de taak om te laten zien dat we wel een roofdier zijn, maar hem niet op willen eten;)
Als een jong paard bij opstappen al zo'n moeite heeft, snap ik niet dat ze er uberhaupt nog mee willen rijden.

Ik denk dat dit paard inderdaad het best op z'n plek is in de wei, tot iemand met verstand helemaal overnieuw wilt beginnen mét grondwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:32

Wat is zijn verleden?

flowergarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:59

Ginger0410 schreef:
Het lijkt mij toch dat het dier pijn heeft als hij zo heftig reageert...?

Ja ik denk hetzelfde! maar goed ik ben geen arts natuurlijk..

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:25

arm paard, wordt meteen gevaarlijk genoemd. Ik denk dat wij juist het gevaar zijn, voor het paard. Ik denk gewoon dat ie pijn heeft, en als niemand daar iets aan doet, kan het paard alleen maar heftig reageren om duidelijk te maken wat ie wil.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:14

Robin_S schreef:
Wat is zijn verleden?

weet ik niet hetwas een eigenaar

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:17

Dilan1993 schreef:
arm paard, wordt meteen gevaarlijk genoemd. Ik denk dat wij juist het gevaar zijn, voor het paard. Ik denk gewoon dat ie pijn heeft, en als niemand daar iets aan doet, kan het paard alleen maar heftig reageren om duidelijk te maken wat ie wil.

vind ik ook want ik heb er ondertussen braaf mee gestapt en hij deed niks
gewoon braafstappe. de mensen zijn heel bruut met hem en dat maakt hem bangvolgens mij want als je rustig bent en niet zo strak met de geugels doet gewoon rustig op maat doet die niks en rustig met de benen ik rijdt er nu voorlopig mee en heb er zelfs al zonder zadel opgezeten alleen gestapt wel ik ga vandaag beginnen met een beetje draf .

grtjs demi

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:19

Je zou zijn verleden kunnen achterhalen. Een controle voor het gebid is ook niet slecht. Soms ligt het aan het gebit. Dat het paard de bit niet kan houden door de pijn.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 16:23

paardgekky1 schreef:
Je zou zijn verleden kunnen achterhalen. Een controle voor het gebid is ook niet slecht. Soms ligt het aan het gebit. Dat het paard de bit niet kan houden door de pijn.

dat zou kunnen maar nu ik erop rijdt smeer ik de mondhoekjes altyd in metvaseline en kijk ik het goed na maar ik ben geen dierenarts maar tot zover ik weet vind ik niks

x demi

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:26

Tja, ik weet niet hoe het daar precies aan toe gaat. Maar als ik je zo hoor, heeft het dus blijkbaar niet veel met het gebit te maken.
Misschien heeft hij ook geen goede zadelgewenning. Maar ik neem aan, dat hij, voor dat hij bij de manege was, al een zadel droeg. Schuurt het zadel dan niet tijdens het rijden?
Of bokt hij ook zonder een zadel op de rug?

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:59

paardgekky1 schreef:
Tja, ik weet niet hoe het daar precies aan toe gaat. Maar als ik je zo hoor, heeft het dus blijkbaar niet veel met het gebit te maken.
Misschien heeft hij ook geen goede zadelgewenning. Maar ik neem aan, dat hij, voor dat hij bij de manege was, al een zadel droeg. Schuurt het zadel dan niet tijdens het rijden?
Of bokt hij ook zonder een zadel op de rug?

neen want ik heb het al veel keer gedaan en zelfs met zadel maar bij mij heeft hij nog noooit gebokt