Ik had al mijn eigen boekje meegenomen (ze hadden geen grote coupons) en dat was maar goed ook. Dan was het bijvoorbeeld bij B afwenden en daarna een keertwending, en dan was B afwenden een apart cijfer, maar dat had 'ie niet gezien, en gaf dus voor het afwenden en de keertwending 1 cijfer, dus dan loop je al gelijk achter.
Ik heb het steeds gezegd als er iets fout ging, maar iedere proef maakte hij deze zelfde fout weer!

Ook zag hij bepaalde dingen gewoon niet meer, als een paard omsprong in de contragalop, dan gaf 'ie maarzo een 8! Dus als een paard omsprong, en hij het weer niet door had, dan zei ik het maar, zo van ''ooh, nou is 'ie omgesprongen'. En dan keek de jury ook weer, en dan pas zag hij het!

Of soms dan gaf hij al cijfers voor dingen die nog komen moesten, dan kwam er bijvoorbeeld een middenstap, en dan zei hij van "Ohja, die is heel mooi, een 8!" dus dan zei ik maar weer zoiets van "sorry, maar de middenstap moet nog komen". En dan de jury weer: "Ja, oohja, eh, geef dan maar een 6".

Voor heel veel dingen gaf hij ook cijfers die echt niet konden, dan gaf hij bijvoorbeeld ergens een 3 voor, en dan had ik niks gezien wat er fout ging, dus dan vroeg ik "Dat heb ik even gemist, wat ging er dan zo fout??" En dan zat ie heel lang te denken, en dan zei 'ie: "eeeh, nou, geef maar een 6, ik weet het ook niet meer."
En soms werd het ook gefilmd, dus daar kan best wel eens gezeur over komen als het echt niet klopt!
Dit kan toch niet?! Ik verwacht van een jury dat die alles goed ziet, en er verstand van heeft, maar dat was hier duidelijk niet het geval!
Wat moet er met deze mensen gebeuren?
Vooral als het (net als hier) wat oudere mensen zijn. Moet er niet een soort van test komen, om het jaar ofzo, om te kijken of deze mensen nog wel voldoende kunnen jureren?
Want dit was echt belachelijk!