De onderdeken van mijn paard schuift steeds erg ver naar achteren zodat er spanning op komt te staan op de borst dat lijkt me helemaal niet lekker zitten. Is hier iets aan te doen? Ik heb een landa deken met hals (heb ook een gevoerde deken maar die is zonder hals)
Bij ons stal gebruiken sommige van die soort elastieke singels, en als daar maar een heeel klein beetje druk op staat schuiven ze al niet meer.... weet nietof dat zou kunnen helpen, of de 2 dekens aan elkaar verbinden zoals Juval net ook zei...
Met idd een elastieke singel over de onderdeken heb ik ook goede ervaring.
RustyK
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-10 11:10
Ja zo'n deken singel heb ik ook geprobeerd maar dat helpt niet voldoende, misschien moet ik inderdaad eens kijken of ik hem vast kan maken aan de bovendeken.
Ook hier inderdaad iemand die denkt dat de deken te groot is aan de voorkant. Een goed passende deken schuift niet.
nadita
Geplaatst: 22-12-10 18:01
Ik heb dekens met nylon voering. Die glijden goed over elkaar heen en trekken niet strak. En zorgen dat de pasvorm en maat voor je paard/pony goed is. Liefst wat hoog opgesneden dekens nemen. Het is het belangrijkste dat een onderdeken goed om de hals en schouders past.