Ik heb mijn paard nu ongeveer 3 jaar. En nooit maar dan ook nooit heeft hij iets van kleding vastgepakt om aan te bijten. Mag ook niet van mij maar eigenlijk heeft hij het nooit geprobeerd.. Ook bijten doet ie niet.
Sinds 2 a 3 maanden staat er een andalusier bij ons van 6 jaar. Het dier moe(s)t nog helemaal opgevoed worden, maar er zit geen kwaad in. Wel is ie ontzettend nieuwsgierig en pakte (en nu probeert ie het nog wel eens) vaak dingen vast met zijn mond. Waaronder mij, mijn jas, mijn knie, ... Eerst lief snuffelen en dan voel je opeens dat hij je muts heeft afgetrokken, of je kraag vast heeft en zelfs 1 keer in mn knie (en dat zal hij niet vlug meer doen
). Vandaag dan, ik gaf de anda wat aandacht en opeens hup pakt hij mijn kraag van mijn jas vast. Goed mag niet, heb hem dat duidelijk gemaakt. Dan ga ik naar mijn ruin, en na een minuut pakt ie toch ook me kraag niet vast zeker
ik stond echt zo van 'euhm wat doe jij nu' En jas was pasgewassen dus naar worteltjes of hooi kan ie niet rieken Ik bedoel nu niet dat mijn ruin het gezien heeft dat de anda dat deed, dat maak je me niet wijs
Maar vind het wel gek dat mij ruin happeriger is geworden sinds de anda bij hem staat.
Heeft de anda nu een 'slechte' invloed op hem of verbeeld ik me dat?
De ruin is van karakter tov mensen eerder onderdanig, kreeg eens de opmerking van een instructeur parelli dat ik me militair gedroeg tov hem, dat mijn aanwijzingen best wat kleiner mochten
mocht niet met onderarm wijzen, maar met focus ..