Dressuurproef rijden en half geschoren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Dressuurproef rijden en half geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 20:51

HoiHoi,

Mijn pony is half geschoren ( hals buik en dan streep naar de benen).
Hoe beoordelen juryleden dit neem je het mee in de beoordeling. Het is niet het mooist van het mooiste maar wel handig.
Zijn er nog meer mensen die dressuur rijden met een half geschoren paard en krijg je daar kritiek op?
Was ik even benieuwd naar. ;)

Groetjes Lisa.

Daihyo

Re: Dressuurproef rijden en half geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:26

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:57

Als het goed is kijkt de jury daar niet naar. Je hebt het immers als het goed is gedaan omdat het beter is voor je paard. Ik heb alleen de hals geschoren en daar niks negatiefs over gehoord.

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:58

nee hoor geen problemen mee gehad. succes

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:01

Talishe schreef:
Als het goed is kijkt de jury daar niet naar. Je hebt het immers als het goed is gedaan omdat het beter is voor je paard. Ik heb alleen de hals geschoren en daar niks negatiefs over gehoord.

Is niet helemaal waar, als je pony zo wollig is, kan de jury daar iets over zeggen, in de geest van: Wellicht verstandiger de pony te scheren? Er zullen er niet veel zijn, maar het mag wel...

marieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:41

Heb een vriendin net gevraagd via MSN, zij is jury. Ze kijkt naar of je je best hebt gedaan om je paard te verzorgen (schoon, gevlochten enz) Half scheren word je bij haar niet op afgerekend.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:29

Okee bedankt voor de reacties :D

Lienelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:20

Ja lijkt mij dat dat absoluut geen probleem moet zijn! Zou ik gewoon lekker mee op wedstrijd gaan en als er al een keer een jury een wat lager punt op je verzorging geeft dan is dat maar zo, flauwe jury's heb je er altijd tussen maar de meesten zullen het volledig begrijpen als je je paard in een jachtmodel scheert. Is namelijk erg praktisch voor paarden die veel buiten zijn en dierenwelzijn moet hier voorrang hebben boven het 'mooi' zijn op wedstrijd!
Succes met je wedstrijden!

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:52

ze mogen je daar niet op afrekenen. je doet gewoon wat het beste is voor je paard. het hoort erbij als je een paard hebt dat dik in het haar komt. wat moet je dan doen, je paard continu laten zweten??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:08

Die van mij staan 24/7 buiten (incl een bijna witte palomino) en hebben een strook geschoren over hun hals. Die ga ik dus ook niet wassen voor ik op wedstrijd ga. Goed poetsen, staartje wassen, regendeken er op en hopen dat ze schoon blijven. Bij flinke regen zijn de benen en hals vaak nat als ik op wedstrijd aan kom, daar maak ik mij inmiddels ook niet eens meer druk om. Als je het op je punten voor verzorging moet winnen doe je iets fout ;).

Als ze verder gewoon netjes zijn krijg je echt wel een 7 of een 8 voor verzorging is mijn ervaring.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:31

neehoor, nooit kritiek op gehad!
en daarbij... beter half geschoren in de ring dan oververhit, zeiknat badend in het zweet!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:47

kirishu schreef:
ze mogen je daar niet op afrekenen. je doet gewoon wat het beste is voor je paard. het hoort erbij als je een paard hebt dat dik in het haar komt. wat moet je dan doen, je paard continu laten zweten??

Hier sluit ik me volledig bij aan :j

die van mij is half geschoren althans z'n benen en helft van het hoofd niet is een kwpn en staat overdags altijd buiten zelfs nu met dit weer. die wollige beentjes geven hem net dat beetje extra warmte en bescherming en ik heb er gewoon selectiewedstrijden mee gereden je word door sommige wel even gek aangekeken maar de jury's hebben er nog niks over gezegd of minder punten op gegeven en zo hoort het ook :j

Keuningkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:39

Je krijgt daar heus geen kritiek op! Als ie er verder schoon en verzorgt uit zien is alles oke!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:50

Heel erg bedankt voor de reacties.
Ik kan met een gerust hart op dressuurwedstrijd!