weet iemand soms hoe je een paard aan de teugel laat lopen? want het paard waar ik op rijdt wil dat maar niet
ik ben niet bruut in de mond en ook niet op het been stelling loopt die zonder moeite. hij plooit zo dubbel als hij wil. cartago is zeker geen oude knol hij wil gewoon niet, het enige wat hij wil is crossen door het bos of een springparcour hoe hoger hoe beter. hoewel dat hij vroeger nog niet zo lang geleden van alles schrik had !!
Ik heb jullie raadt opgevolgt en hem terug laten inrijden. Nu is hij super snel en crost hij alle andere paarden voorbij terwijl hij eigenlijk maar een pony is.ik heb hier geen problemen mee maar de eigenaar wil dat ik he ook is in de dressuur ga uitbrengen
ik doe eigenlijk niet graag dressuur en hij ook niet ik ga liever in het bos of op concour men mijn schatje!!!! super leuk , De eigenaar van de manege waar hij staat vind ook dat hij te ontstuimig is maar hij is 5 ( jaar dus dat is heel normaal. Vind ik hé. Maar hij is obsoluut niet stout of zo alleen ondeugend.Hij komt wel is omhoog en geeft wel is bokjes maar alleen in het begin van de les.En bij de gallop moet die even goed kunnen doorgalloperen de eerste twee rondjes en dan gaan de kinderen die achter mij rijden beginnen dan te zeuren , Dus heb ik daar iets op gevonden door eerst alleen te galloperen en dan in groep dit werkt goed alleen blijft hij snel. De kinderen waarmee ik rijdt in de les zijn heel snel bang ook al rijden ze vele langer dan mij ze zijn ook veel ouder. hij is heel baang en in mijn groep rijden er een paar arabiertjes mee dus die worden snel opgewonden als ze iemand zo zien galloperen weten jullie soms een oplossing voor aldie probleempjes en wees aub niet boos op mij ik doe niets verkeerd ik vind dit niet erg want steigeren doet die 40 centimeter hoog of zo en bokken doet die wel hoog maar ben er al eventjes niet afgevallen hij doet dit alleen als die fris is en in et begin van de les en snelheid heeft die altijd al gehad
mvg demi