Ik heb leren Petrie laarzen van iemand gekregen maar de kuit is te smal helaas! Nu vraag ik me af of je dat breder kan laten maken en hoeveel dat kost??
Oke dankjewel voor jullie reacties! En zijn er nog andere mogelijkheden dan een rits? Bijvoorbeeld stukje tussen laten zetten of iets? En hoeveel kost dat?
Misschien kunnen ze er een stukje elastiek tussen zetten? Maar dat zul je inderdaad bij een goede schoenmaker na moeten vragen. Een rits scheelt iig al een cm ongeveer .
Soms kunnen ze de laars ook bij een schoenmaker oprekken. Je zal alleen de schoenmaker moeten raadplegen hoeveel cm dat zou schelen en wat de kosten er dan van zijn.
IMJ
Geplaatst: 16-12-10 14:15
Een schoenmaker kan je laars heel goed 1 a 2 cm oprekken. Ik heb het ook is laten doen. Je ziet er niets van. Weet niet meer precies wat het kostte maar ik geloof dat het iets van een 10tje was. ik was m'n laarzen 3 dagen kwijt. Ritsen laten maken kostte me ooit 30,- per laars.. (de ritsen in mijn MH-laarzen hadden het begeven).
wietse1905
Geplaatst: 16-12-10 14:25
Als ik je een tip mag geven; ga niet zomaar naar de eerste beste schoenmaker. Het vermaken van leren paardrijlaarzen is een vak apart en dat heb ik in de praktijk ondervonden. Dit heeft mij uiteindelijk een paar mountain horse laarzen gekost.
Het oprekken van een leren laars is beperkt. Als het echt gedragen leren laarzen zijn dan is het leer al opgerekt door gebruik en dat verkleint de opties helemaal. Ik denk dat een rits plaatsen de beste en de mooiste oplossing is. Eventueel kunnen ze er dan ook nog gedeeltelijk elastiek tussen zetten. Maar dergelijke dingen zou ik alleen door Petrie zelf laten doen. Een ruitersportzaak kan de juiste maten voor je opmeten en je laarzen naar petrie sturen. Je bent ze dan wel een paar weken kwijt.
Bedankt voor de reacties! Het gaat waarschijnlijk alleen om het bovenste randje zegmaar die te smal is, dus ga binnenkort even naar een goede schoenmaker en wat rondvragen.